חדשות

חידושים בקרדיולוגיה פולשנית הודגמו בכנס "אופקים בקרדיולוגיה" ברמב"ם

בכנס הוצגו זרוע רובוטית שביצעה צריבת מעגל חשמלי בלב של מטופל וטכניקה חדשה של סתימת "חור" בלב

המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה אירח בשבוע שעבר את הכנס השנתי "אופקים בקרדיולוגיה התערבותית", שאליו הגיעו בכירי הקרדיולוגים בישראל. בכנס הוצגו טיפולים, טכניקות וטכנולוגיות חדשות בתחום הקרדיולוגיה הפולשנית וקוימו דיונים בסוגיות מקצועיות שונות בתחום. טיפולים שנעשו בחדר הצנתורים הרמב"ם - חלקם לראשונה באזור הצפון – הועברו בשידור ישיר לאולם הכנסים, גם לשם קבלת חוות דעת בזמן אמת מהרופאים האורחים.

[slideshow caption=on]

הדוברים בכנס היו פרופסור רפי ביאר מנהל רמב"ם וקרדיולוג מצנתר בהכשרתו, פרופסור חיים המרמן ראש המחלקה לקרדיולוגיה בביה"ח, פרופסור אריאל רוגין מנהל היחידה לקרדיולוגיה פולשנית, פרופסור רן קורנובסקי יו"ר החוג לקרדיולוגיה התערבותית וד"ר עמית שגב מזכיר האיגוד הקרדיולוגי.

בחדר הצנתורים בוצעה צריבת מעגלים חשמליים בתוך לב החולה באמצעות זרוע רובוטית שנשלטה על ידי ד"ר מונדר בולוס מנהל היחידה לאלקטרו-פיזיולוגיה קלינית ברמב"ם וד"ר מחמוד סלימאן רופא בכיר ביחידה. פעולה זו בוצעה לראשונה בצפון הארץ.

כן שודר צנתור שביצע ד"ר ארתור קרנר, רופא בכיר ביחידה לקרדיולוגיה התערבותית במחלקה הקרדיולוגית ברמב"ם. במקביל הפעילה פרופסור יבגניה ניקולסקי מנהלת מחקר קליני וקרדיולוגית בכירה ביחידה לקרדיולוגיה פולשנית, מכשיר חדשני השומר על כליותיהם חולי כליות מפני נזקי חומר הניגוד הרדיואקטיבי.

סתימת "חור" בלב של צעירה בת 14 ושל גבר בן 40 בטכניקה חדשה, שביצע לראשונה בישראל פרופסור אברהם לורבר מנהל היחידה לקרדיולוגית ילדים ברמב"ם, זכתה להתעניינות רבה במיוחד. ההליך כלל החלפת מסתם ריאתי בצנתור.

שידור הפעולות מחדר הצנתורים לאולם הכנסים היה, בעצמו, נושא לדיון. פרופסור אריאל רוגין הציג מחקר שבו נבחנה סוגיה זאת, ונמצא כי אין סיכון יתר בביצוע צנתורים בשידור ישיר.

גם השנה הוענק פרס חוקר צעיר על שם סגן אלעד גרנדיר ז"ל, ובו זכה ד"ר מוני שובי, רופא במרכז הרפואי הדסה על עבודתו בנושא: "הסתיידויות המסתם האאורטלי". סגן אלעד גרנדיר ז"ל נהרג בפעילות מבצעית. אביו ד"ר אהוד גרנדיר ז"ל, הלך לעולמו לפני כשלוש שנים. הוא היה מבכירי הקרדיולוגים וממקימי מערך הצנתורים ברמב"ם. את הטקס הנחה פרופסור עמוס עציוני מנהל ביה"ח לילדים ברמב"ם.

נושאים קשורים:  חדשות,  צנתורים,  המרכז הרפואי "רמב"ם",  קרדיולוגיה פולשנית
תגובות
רדיואקטיבי
26.06.2012, 22:50

חומר ניגוד "ריואקטיבי".....

הממממ......

רטנר, תתביש! או יותר טוב תתעניין ותדייק!

נדים נאסר ד"ר
15.07.2012, 21:43

המערך הרפואי בב"ח רמב"ם אינו מזדקן אף פעם. רוחו הצעירה אוגרת כוח ורצון פנומינלי להתייעל להתעדכן והעיקר לחדש, עד כי ניתן לומר בבטחה שהינו מרכז רפואי מוביל בארץ ובעולם. הקרדיולוג פרופ רוגין אריאל בנו של הפרופסור בקרדיולוגיה וקרדיולוגיה ילדים פרופסור נתן רוגין הם השראה לסביבה מדעית יצירתית ראשונים במעלה, שלא נדבר על החכמה הרבה שאינה מרפה על כי ממנה תוצאות חיים, כי נשבעו: "כי תרבו חכמה ואל תרפו, כי היא חייכם וממנה תוצאות חיים". לפרופסור לורבר אברהם תרועות על האצת החלפת המסתם הריאתי בצינתור כמובן בסוג היצרות ספיציפי של המסתם, וכמוהו הקרדיולוג הסגולי ד"ר בולוס מונדר. מערך מדרגה ראשונה בודאי, בהנהלתו של פרופסור עציוני כמובן תמיד עם הפנים קדימה. העבודה כצוות מלוכד כמוה כמו קבוצת ריאל מדריד תמיד משתלמת.
חזק ואמץ.