חדשות

טכנולוגיה חדשה במכון הצנתורים בבילינסון: צפייה בצנתור על גבי מסך האייפד

הפיתוח נעשה ביוזמתו של פרופסור רן קורנובסקי. להערכתו זהו תחילתו של עידן חדש ברפואה ויהיו יישומים נוספים בכיוון הזה

טכנולוגיה מתקדמת שפותחה עבור מכון הצנתורים בבילינסון מאפשרת לצפות בכל החומר הרפואי שנאסף במהלך הצנתור, ישירות על גבי מסך האייפד. הפיתוח נעשה ביוזמתו של פרופסור רן קורנובסקי מנהל המכון לצנתורי לב במערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי רבין. לדבריו מדובר במערכת ראשונה מסוגה בעולם.

בצנתור לב מושג מידע מדויק ומפורט לגבי פעילות הלב ומצב העורקים המזינים אותו. הדבר מאפשר לרופאים לאבחן במדויק את הבעיה, לבחור את הטיפול המתאים ביותר ולבצע את ההליך בפועל. האפליקציה החדשה, פרי שיתוף פעולה של בית החולים עם חברת Mckesson, מאפשרת לרופא המצנתר להציג למטופל ולבני משפחתו את ההליך הרפואי שעבר בצורה קלה, ברורה ומקצועית, באופן חזותי וברזולוציה גבוהה ביותר.

פרופסור קורונובסקי וישום האייפד לצנתור לב (באדיבות דוברות בילינסון)

פרופסור קורונובסקי וישום האייפד לצנתור לב (באדיבות דוברות בילינסון)

פרופסור רן קורנובסקי הסביר כי מדובר ב"סנונית ראשונה המבשרת עידן חדש ברפואה". לדבריו, במקום להסביר למטופל ולבני משפחתו ב"אקרובטיקה של מילים" מהו צנתור ומה בוצע במהלך הפעולה, כל המידע מוצג באמצעות האייפד. "זו חוויה מסוג אחר, המאפשרת 'לייצר' רפואה בגובה העיניים", הדגיש פרופסור קורנובסקי. להערכתו, בעקבות פיתוח זה ייראו בעתיד הקרוב יישומים נוספים בעולם הדימות: רנטגן, MRI, אנגיו, CT וכו'. "באמצעות חוויית השימוש באייפד, השיח עם המטופל משתנה, ונעשה ענייני יותר. אין צורך להשתמש במגוון תיאורים ובתרשימים, והמטופל יכול להתעמק ב'מה' במקום ב'איך' ".

באמצעות האפליקציה נקלט המידע הנאסף במהלך הצנתור – משלב הניטור ומדידת הלחצים בתוך הלב והזרקת חומר הניגוד להדגמת כלי הדם, ועד הרחבת העורקים הכליליים בבלון והשתלת התומכנים (סטנטים). התוכנה מאפשרת להציג למטופל גם חומר הדרכה ומידע נוסף לפני ואחרי ההליך הרפואי.

נושאים קשורים:  חדשות,  צנתור לב,  אייפד,  פרופסור רן קורונובסקי,  המרכז הרפואי "רבין"
תגובות
ירוחם
07.08.2012, 12:42

למה אי אפשר לעשות את זה במחשב רגיל במשרד הרופא? או במחשב נייד לצד מיטת החולה? נראה שהשימוש בטכנולוגיה יקרה של חברת אפל היא לא יותר מגימיק, וה"עידן החדש" הוא לא יותר מתרגיל שווקי.

בדש וניטוריו (ויקי)
19.02.2013, 21:53

מלאך