חדשות

"פוריה" החל לבצע פעולות אבלציה מורכבות, בשיתוף פעולה עם מומחים מ"שיבא"

לדברי מנהל המערך הקרדיו-וסקולרי בבית החולים בטבריה, רופאים מומחים יגיעו מדי שבוע ל"פורייה" ויסייעו להציע לראשונה לתושבי האזור פרוצדורות אלה

מימין: ד"ר איברהים מרעי ופרופ מיכאל גליקסון (צילום: "פורייה")

המרכז הרפואי "פורייה" הודיע בשבוע שעבר כי החל להציע לראשונה פעולות אבלציה מורכבות במסגרת המערך הקרדיו-וסקולארי. לדברי המרכז, הפעילות החדשה תבוצע בליווי ובשיתוף פעולה עם פרופ’ מיכאל גליקסון, מנהל המרכז להפרעות קצב במרכז הרפואי "שיבא", שיגיע לשם כך לבית החולים מדי שבוע.

"זהו שדרוג מאוד משמעותי ביכולותיה של היחידה להפרעות קצב ב'פורייה'", מסר פרופ’ עופר אמיר, מנהל המערך הקרדיווסקולארי, "אין כיום בצפון הארץ בית חולים נוסף עם יכולות מקבילות. אם עד כה מטופלים מתושבי האזור נאלצו לנסוע לבית החולים רמב"ם בחיפה או לבתי החולים הגדולים במרכז הארץ, עכשיו גם המקרים המורכבים יכולים לקבל מענה מקצועי ואיכותי ב'פוריה'".

ד"ר איברהים מרעי: "שיתוף הפעולה ההדוק עם המרכז להפרעות קצב ב'שיבא' ישפר את יכולות היחידה ויאפשר לטפל במספר גדול של מקרים מורכבים"

הוא ציין כי מדובר בעוד שלב בשיתוף הפעולה עם "שיבא", שהחל עם הפעילות המוצלחת של היחידה לניתוחי לב, לפני שנה, ועתה התרחב גם ליחידה להפרעות קצב. עבור המערך הקרדיווסקולרי ב"פורייה" מדובר ב"קפיצה משמעותית מבחינה רפואית מקצועית", אמר.

ד"ר איברהים מרעי, האחראי על האבלציות המורכבות ב"פורייה", הוסיף: "שיתוף הפעולה ההדוק עם המרכז להפרעות קצב ב'שיבא' ישפר את יכולות היחידה ויאפשר לטפל במספר גדול של מקרים מורכבים". הוא הודיע כי פרופ’ גליקסון ורופאים בכירים נוספים מ"שיבא" יגיעו מדי שבוע כדי לבצע את הפעולות הטיפוליות הללו, יחד עם הצוות המקומי.

בשבוע שעבר כבר בוצעו שתי פרוצדורות אבלציה מורכבות - האחת במטופלת בת 55 הסובלת מפרפור פרוזדורים התקפי, והשני במטופלת בת 47 הסובלת מהפרעת קצב עלייתית. שתי הפעולות בוצעו תוך שימוש במערכת הדמיה חשמלית תלת ממדית (CARTO).

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "שיבא",  אבלציה,  הפרעות קצב,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות