חדשות

השבוע: כנס ביוזמת "אסותא" בנושא מחלות לב וטיפולים חדשניים

הכנס יתקיים ביום שישי, ה-16 בספטמבר, במלון דן בתל אביב; ד"ר בלה עזריה מ"אסותא": "גוף שאיננו חוקר ומתעדכן ולא מבצע כנסים - לאט-לאט הופך לגוף טכני ולא פרופסיונאלי"

אירועי לב, בדיקת אק"ג (צילום: אילוסטרציה)

רופאים בכירים בתחום הקרדיולוגיה וניתוחי לב ירצו ביום שישי הקרוב (16 בספטמבר 2016), בכנס הלב שמארגן בית החולים "אסותא". הכנס יתקיים ב"מלון דן" בתל-אביב.

במהלך הכנס יתקיימו 12 הרצאות קצרות, רבע שעה כל אחת, של מנתחי הלב והקרדיולוגים הבכירים בארץ. האירוע נחלק לשני מושבים: הראשון יוקדש למסתמים והשני למחלת לב כלילית. במסגרת ההרצאות יועלו לדיון מגוון נושאים, ביניהם גם כאלה השנויים במחלוקת בקרב המומחים.

ד"ר ירון מושקוביץ, מנהל מחלקת ניתוחי לב חזה ב"אסותא" רמת החייל, אמר: "במהלך הכנס נעסוק בין היתר בשאלות מתי יש להפנות חולה להחלפת מסתם ומתי להפנותו ל-TAVI - שהוא הליך להשתלת מסתם בצנתור. ההרצאות יעסקו בחשיבותו של צוות הלב בקבלת החלטה אם להפנות את החולה לניתוח מעקפים או להתערבות בצנתור, אם יש מקום להפנות חולה עם פרפור פרוזדורים לניתוח MAZE ובסוגיות נוספות".

הרצאות אחרות יעסקו בחידושים האחרונים בתחום אבחון מחלת לב איסכמית באמצעות מיפוי-לב, חידושים בתחום התרופתי בטיפול בפרפור פרוזדורים, חידושים בתחום האבלציות כפעולה צנתורית לחולים עם פרפור פרוזדורים, טיפול בנוגדי קרישה ועוד.

"אסותא מרכזים רפואיים" הודיעה על רקע הכנס, כי "מאות רופאים, חוקרים ומומחים ממקצועות הבריאות השונים השתתפו בשנתיים האחרונות בשורה של כנסים רפואיים מקצועיים שערכה". לדברי הארגון, הכנסים נערכו "במטרה לשפר את בסיס הידע והמקצועיות שלהם ולהעמיד את היומיום הטיפול  בחזית החדשנות והאיכות".

ד"ר בלה עזריה, ראש אגף רפואה ב"אסותא", הוסיפה: "לאסותא הרבה תחומים שבהם היא מובילת-דעה ותהליכים. אנחנו רוצים לקדם את המקצועיות והמקצוענות שלנו. בכנסים אנחנו משתפים את העשייה המחקרית והאקדמית, מתוך רצון לייצר קשרי מחקר ולהחליף מידע".

ד"ר עזריה הדגישה, כי מסורת הכנסים תימשך גם בשנים הקרובות: "זה ממש צורך קיומי לרופאים. אני מדרבנת את המרכזים הרפואיים ברשת להתעלות מעל היומיום השוטף ולעסוק גם בכנסים, מתוך מחשבה שגוף שאיננו חוקר ומתעדכן ולא מבצע כנסים – לאט-לאט הופך לגוף טכני ולא פרופסיונאלי. מבחינתי, זוהי המדיניות וזה חלק מהמקום שבו אנחנו רוצים להיות".

לפרטים נוספים ולהרשמה לכנס:
http://reg.co.il/cardio0916/

נושאים קשורים:  חדשות,  כנס,  בעיות לב,  צנתור,  מסתם,  חידושים,  ד"ר בלה עזריה,  אסותא
תגובות
אנונימי/ת
17.09.2016, 23:23

אשמח שיהיה לינק להרצאות הכנס.לאלה שנבצר מלהגיע .כמי שמכיר והתנסה ..
תודה.