חדשות

המרכז הרפואי "בילינסון": נפתחה מרפאה חדשה לקרדיולוגיית ספורט

בראש המרפאה תעמוד ד"ר שירית כזום, ומטרתה לרכז את פעולות הייעוץ, האבחון, הטיפול, מניעת תחלואה והמעקב אחר מחלות לב בקרב העוסקים בספורט ומי שמעוניינים להתחיל, אך נמצאים בסיכון

בדיקת אק"ג של הלב (צילום: אילוסטרציה)

המרכז הרפואי "בילינסון" הודיע אתמול (ב') על פתיחת מרפאה חדשה לקרדיולוגיית ספורט. המרפאה תנוהל על ידי ד"ר שירית כזום, רופאה בכירה במערך הקרדיולוגי בבית החולים. מטרתה היא לרכז את פעולות הייעוץ, האבחון, הטיפול, מניעת תחלואה והמעקב אחר מחלות לב בקרב העוסקים בספורט ולמעוניינים להתחיל בפעילות גופנית, שהם בעלי רקע של מחלת לב או כאלו הנמצאים בסיכון לפתח מחלות לב.

בית החולים מסר, כי בקבוצות הסיכון נמצאים ספורטאים שאובחנו אצלם ממצאים לבביים החשודים כבעייתיים בבדיקה גופנית או בבדיקות סקר שגרתיות (א.ק.ג ארגומטריה, אקו לב וכדומה); ספורטאים החווים במהלך פעילויות גופנית סימפטומים לבביים כגון סחרחורת, עלפון, כאבים בחזה, קוצר נשימה או דפיקות לב חריגות וכן ירידה לא מוסברת ביכולת לבצע מאמץ גופני; ספורטאים עם היסטוריה משפחתית של מחלת לב או גורמי סיכון לבביים וכן אלו הסובלים ממחלה לבבית מאובחנת והמעוניינים לחזור לשגרת פעילות גופנית.

פרופ' רן קורנובסקי, מנהל המערך הקרדיולוגי, ציין: "אנו רואים חשיבות רבה בהקמתה של מרפאה קרדיולוגית לנושאי ספורט שנועדה לתת מענה קרדיאלי לעוסקים בפעילות גופנית כאשר הם נזקקים לחוות דעת מקצועית בנוגע למצב לבם".

"בשנים האחרונות", הוסיף פרופ' קורנובסקי, "חל גידול במספר האנשים המשתתפים בפעילות ספורטיבית. מחקרים רפואיים מוכיחים כי פעילות גופנית בטוחה ומאוזנת, בהתאמה אישית, משפרת את איכות החיים, מסייעת בהפחתת מחלות ומעניקה אנרגיה וחיוניות. לכן העיסוק בספורט תחת פיקוח והשגחה רפואיים מומלץ לכל מי שמעוניין לשמור על כושר ולשפר את איכות חייו".

נושאים קשורים:  חדשות,  מרפאה חדשה,  ד"ר שירית כזום,  פעילות גופנית,  המרכז הרפואי "רבין"
תגובות