חדשות

הקרפ"ר הפורש ד"ר דודו דגן צפוי לכהן כמנכ"ל בית החולים של "אסותא" באשדוד

כך החליט דירקטוריון הרשת בישיבה שבה אושרו מינויים נוספים ברשת; מנהל בית החולים פרופ' חיים ביטרמן יישאר בתפקידו; ד"ר דגן יחליף את עו"ד רחל שמואלי, שליוותה את הקמת בית החולים

פרופ' שוקי שמר (מימין) ושר האוצר כחלון במהלך ביקורו בבית החולים החדש "אסותא" אשדוד (צילום: יח"צ)

קצין הרפואה הראשי של צה"ל, תא"ל (מיל') ד"ר דודו דגן, שפרש בחודש שעבר בתום שלוש שנים בתפקיד, הצטרף לצוות ההנהלה הבכיר של רשת "אסותא" ומיועד לשמש כמנכ"ל בית החולים החדש של "אסותא" באשדוד. פרופ' חיים ביטרמן, הודיעה "אסותא", ימשיך בתפקידו כמנהל בית החולים.

לפי הודעת הרשת, עו"ד רחל שמואלי, שכיהנה במשך שש השנים האחרונות כמנכ"לית "אסותא" אשדוד בשלב הקמתו, תסיים את תפקידה בעוד כחצי שנה, לבקשתה. היא תעבור לתפקיד מנכ"לית חברת התשתיות של "אסותא". בישיבת הדירקטוריון שבה אושרו מינויים אלה ואחרים בשבוע שעבר צוינה במיוחד תרומתה של עו"ד שמואלי לתהליכי הקמת "אסותא" אשדוד.

ד"ר דגן פרש מצה"ל לאחר 27 שנות שירות. הוא מומחה לרפואת ילדים וטיפול נמרץ לילדים והוא גם בעל תואר מוסמך במינהל מערכות בריאות מאוניברסיטת בן גוריון. הוא גדל בקריית ביאליק והתמחה ברפואת ילדים בבית החולים "שניידר".

במסגרת שירותו בצה"ל סיים לימודים במכללה לפיקוד ומטה ובמכללה לביטחון לאומי. תפקידי פיקוד מילא בחיל הרפואה, ביניהם רופא גדוד "צבר", קצין הרפואה של חטיבת גבעתי, רופא סיירת מטכ"ל, קצין הרפואה של אוגדת עזה, סגן מפקד קצין הרפואה של פיקוד הצפון ומפקד הרפואה של פיקוד המרכז. בעת ששימש סגן קצין רפואה ראשי עמד בראש המשלחות הרפואיות ששיגר צה"ל לבולגריה ב-2012 בעקבות הפיגוע באוטובוס בנמל התעופה בורגס וב-2013 לפיליפינים, בעקבות פגיעת סופת הטייפון "האיאן".

פרופ' ביטרמן משמש כפרופסור מן המניין לרפואה פנימית בפקולטה לרפואה של הטכניון. הוא כיהן כמנהל מחלקה פנימית וכראש האגף לרפואה פנימית בבית החולים "כרמל", היה ראש האיגוד לרפואה פנימית בהר"י וחבר ועדת סל הבריאות. במשך שש שנים שימש כרופא הראשי של קופת חולים כללית ובשנתיים האחרונות הוא מכהן כמנהל "אסותא" אשדוד.

במסגרת סבב מינויי הבכירים שעליהם החליט דירקטוריון "אסותא מרכזים רפואיים" בסוף השבוע שעבר נמסר גם שד"ר ד"ר דורית טקס-מנובה תכהן כמנהלת בית החולים של "אסותא" בתל-אביב, במקום ד"ר נפתלי שני, שפורש עתה לגמלאות. ד"ר טקס-מנובה היא מומחית במנהל רפואי וברפואה פנימית, שעד לא מכבר שימשה כמנהלת בית החולים תל השומר במרכז הרפואי "שיבא".

נושאים קשורים:  חדשות,  מינויים,  דירקטוריון,  קרפ"ר,  ד"ר דודו דגן,  אסותא,  אסותא אשדוד
תגובות
אנונימי/ת
04.09.2017, 19:20

חבר מביא חבר.? שוקי?

אנונימי/ת
04.09.2017, 19:33

מדוע כל הקרפרים לדורותיהם מקבלים ישר תפקידים כמנהלי בתי חולים / מנכלים
כאשר אין להם דקה של נסיון במערכת האזרחית. שישתפשו כמה שנים יוכיחו יכלתי גם במערכת האזרחית ואז יקודמו. יש מסלול ישיר מקרפר למנהל בית חולים ! לא הוגן ולא הגיוני

אנונימי/ת
04.09.2017, 20:28

ומה עם כל הפוליטיקאים הממונים לתפקידי שרים וחברי כנסת וגופים ציבוריים כשהכישורים שלהם בעיקר מרכזי המפלגות ? שם זה בסדר ?
קרפ״רים הוכיחו עצמם בכל דרגי הצבא ובניהול הרפואה בצה״ל. אמנם לא כולם מוצלחים אבל גם ראשי הממשלה וחברי הכנסת לא תמיד הצלחה גדולה.

אנונימי/ת
04.09.2017, 21:31

מי בכלל רוצה להיות מנכ"ל בית חולים.? חוץ מאגו וכוח, מה בדיוק זה נותן?

אנונימי/ת
05.09.2017, 07:56

זה פשוט לא נכון. אריה אלדד, נחמן אש, חזי לוי וגיורא מרטונוביץ' לא מונו למנהלי בתי חולים או קופות חולים לאחר שחרורם מהצבא.

אנונימי/ת
06.09.2017, 23:54

בניגוד לנכתב, חזי לוי הוא מנהל בית החולים ברזילי באשקלון

אנונימי/ת
07.09.2017, 04:56

אבל הוא לא מונה ישר לנהל בית חולים לאחר שחרורו מצה"ל אלא עבר קודם דרך תפקיד בכיר במשרד הבריאות.

אנונימי/ת
08.09.2017, 14:02

נחמן אש רופא ראשי במכבי שירותי בריאות יעני מנהל. הוא לא רואה חולים.

אנונימי/ת
08.09.2017, 14:00

כל כך שקוף. תא״ל משתחרר וחייב לנהל. הוא לא יכול לטפל בילדים חולים, על פי הכשרתו. רק לנהל. מכל הקרפ״רים רק ערן דולב חזר לקליניקה לאחר התפקיד.

אנונימי/ת
08.09.2017, 14:04

מעניין שכל התגובות אנונימיות. וזאת משום שרופאים לא מפרגנים איש לרעהו ואף נוטרים.

אנונימי/ת
08.09.2017, 17:57

בהצלחה לד״ר דגן וכל הצוות של בית החולים החדש!