חדשות

ד"ר רפי ביצור, מזכיר החברה לטרשת עורקים, נפטר בפתאומיות

ד"ר ביצור, מזכיר החברה לחקר, מניעה וטיפול בטרשת עורקים, רופא בכיר במרכז הליפידים ע"ש ברוך שטרסבורגר בבית החולים שיבא בתל השומר, הלך לעולמו

ד"ר רפי ביצור ז"ל

ד"ר רפי (רפאל) ביצור, מזכיר החברה לחקר, מניעה וטיפול בטרשת עורקים, רופא בכיר במרכז הליפידים ע"ש ברוך שטרסבורגר בבית החולים שיבא בתל השומר ומבין המובילים בתחום הטיפול והמניעה בטרשת עורקים ומחלות לב וכלי דם, נפטר באופן פתאומי בעת שהותו בגיאורגיה. הוא השאיר אחריו אישה ושני ילדים, אם ואחות.

ד"ר ביצור, בן 55, למד בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית, הדסה ירושלים. החל את הקריירה הרפואית שלו במסגרת העתודה האקדמית כרופא קרבי גדודי ובהמשך כרופא בחטיבת השריון ברמת הגולן.

"במהלך עשרות שנות עבודתו, תחילה במחלקה הפנימית ולאחר מכן במרכז הליפידים, הציל ד"ר ביצור את חייהם של חולים רבים, וביניהם ילדים עם הפרעות מטבוליות, דרך מניעה וטיפול במחלות לב וכלי דם", נכתב בדברי ההספד של ועד החברה לחקר, מניעה וטיפול בטרשת עורקים.

"ד"ר ביצור פעל בהתלהבות, בחריצות ובמסירות בתחום חקר, מניעה וטיפול בטרשת העורקים ותרם תרומה משמעותית לבריאותם של אזרחי מדינת ישראל.  היה אחד מראשי הכותבים את הנחיות לטיפול ומניעה בטרשת עורקים ושותף בפיתוח ובניהול טיפולים חדשניים והבאתם לישראל.

"אין ספק שד"ר ביצור היה רופא יוצא דופן בעל ידע רב, אך חשוב אף יותר להזכיר כי ד"ר ביצור היה איש אמת, בעל אנושיות מחבקת, כושר ביטוי יוצא דופן, חוש הומור, ידע אנציקלופדי רב-תחומי וכל אלה הפכו אותו למי שהוא - איש אהוב, שנון, נעים שיחה ורב קסם. רפי השאיר אחריו חלל וחותם עצום. הוא יחסר לנו מאוד", נכתב בדברי ההספד.

מהנהלת בית החולים שיבא נמסר: "ד"ר ביצור הצטיין בלימודים ובעבודתו כרופא במשך מעל 30 שנה. לכל אורך שנותיו כרופא התבלט באופן יוצא דופן הן כרופא והן כאדם בעל שיעור קומה.

"ד"ר ביצור החל את הקרירה שלו כרופא בצבא כרופא קרבי גדודי ובהמשך כרופא חטיבתי של חטיבת שריון ברמה. בהמשך השתלב בפעילות שהשתיקה יפה לה ותרמה רבות לביטחון אזרחי ישראל במהלך מלחמת המפרץ. תרומתו לאזרחי מדינת ישראל בכלל וחיילי צה"ל בפרט לא תסולא מפז.

"בעשרות שנות עבודתו בשיבא, בתחילה במחלקה פנימית ג' ובהמשך במרכז הליפידים, טיפל בחולים רבים, החל מילדים עם הפרעות מטבוליות ומומים מלידה, דרך מניעה וטיפול במגוון מחלות כלי הדם, כולל התקפי לב ושבץ.

"ד"ר ביצור ניהל בשיתוף עם בנק הדם את הטיפול בפרזיס בחולי היפרכולסטרולמיה משפחתית גנטית והקים את השירות לבדיקת התפתחות הטרשת ותגובתה לטיפול בעזרת מעקב אחר ה-IMT ובכך הפך את מרכז הליפידים ב'שיבא' לאחד המרכזים המובילים בעולם. כמומחה המוביל בתחום היה שותף לפיתוח וניהול של טיפולים חדשניים והבאתם לישראל.

"כאחד המובילים בתחום המחקרים הקליניים בישראל שימש כי"ור ועדת הביקורת המפקחת על אלפי המחקרים הקליניים הנעשים ב'שיבא'. בתפקידו זה העמיד דור שלם של רופאים וחוקרים העובדים בסטנדרטים המתקדמים ביותר לטובת המטופלים והמחקר בישראל כאחד.

"חדרו של ד"ר ביצור מוקף בתמונות של ילדים רבים שנולדו בזכות הטיפול הצמוד והחכם באמהותיהם בזמן ההריון ובהם לאחר לידתם. אין ספק שד"ר ביצור היה רופא יוצא דופן ששילב ידע רב פורץ דרך ואנושיות אין קץ. ולנו, אנשי 'שיבא' הוא יחסר עד מאוד כרופא וכחבר".

פרופ' דרור חרץ, נשיא מרכז הליפידים במרכז הרפואי שיבא: "ד"ר רפי ביצור, מהבולטים בתחום הטיפול והמניעה של טרשת עורקים ומחלות לב וכלי דם בארץ ובעולם, שילב ידע רב ברפואה, מקצועיות ואנושיות ובכך הפך לרופא מוביל האהוב על מטופליו ועל חבריו לעבודה".

ד"ר רפי ביצור יובא למנוחות ביום ו' (10.8.18) בשעה 12:00 בבית העלמין האזרחי "בשביל מנוחה נכונה", ראשון לציון.

 

נושאים קשורים:  ד"ר רפי ביצור,  טרשת עורקים,  חדשות,  המרכז הרפואי "שיבא"
תגובות
08.08.2018, 20:27

איש יקר. רופא מסור וערכי. אבידה גדולה. יהי זכרו ברוך

כמטופל של ד״ר ביצור, בפי רק שבחים. נדהמתי מהסתלקותו הפתאומית. יהי זכרו ברוך!

זכרך ברוך דר ביצור.
אללה ירחמו יא ראב.
משתתפת בכול מאודי בצער משפחתו. אבדה כבדה!
סאאידה סדיק- מסארוה

המום לשמוע את ההודעה על האבידה הגדולה בהיותי בניכר בארה"ב

המום לשמוע בשורת איוב.
איש טוב ורופא מקצועי.
ברוך דיין האמת

08.08.2018, 21:56

חבר, אתה תהיה חסר! למשפחה כמובן, לעמיתיך ולחולים שהיית להם רופא מסור.

שלום חבר יקר, מורה דרך ורופא דגול, אבדה גדולה, משתתף בצער משפחתו, יהי זכרו ברוך

09.08.2018, 00:37

נדהמתי לשמוע. צר לי מאד. תנחומי למשפחה. רם, חברך להתמחות בפנימית ד, בילינסון.

09.08.2018, 05:56

תנחומי למשפחתו.
אמנם לא צוינה סיבת פטירתו הפתאומית של ד״ר ביצור, ז״ל, ויתכן שהסיבה הייתה בלתי נמנעת או ניתנת לגילוי מוקדם, אך מן הראוי שנזכור שגופנו כרופאים אינו שונה מזה של מטופלינו ואותן ההנחיות שאנו נותנים להם - תקפות גם לגבינו.

09.08.2018, 12:10

המום !!! איש נחמד רב ידע ואנושי. חבל שהלך כה צעיר!

11.08.2018, 11:44

איש יקר מאוד. יהיה זיכרו ברוך.