• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
אסתמה

היעילות של אומליזומאב לטיפול באסתמה של הילדות

החוקרים ביצעו סקירת ספרות על מנת לבדוק את יעילות הטיפול בילדים בגילאי 6-12 ומצאו כי אומליזומאב יעילה ובטוחה בקרב קבוצת גיל זו ומציעים פרוטוקול טיפולי לילדים עם אסתמה בינונית-קשה בלתי נשלטת

אסתמה (צילום: אילוסטרציה)
אסתמה (צילום: אילוסטרציה)

אומליזומאב הינה נוגדן מונוקלונלי הקושר ומעכב IgE חופשי בסרום, חלבון המעורב בביטויים הקליניים של אסתמה אלרגית. ראיות לגבי יעילות ובטיחות הטיפול בילדים עם אסתמה אלרגית בינונית-קשה מבוססות בעיקר על מחקרים בבני נוער ומבוגרים. עם זאת, ישנן ראיות גוברות לגבי שימוש בתרופה בילדים בגילאי 6-12.

מאמר זה סוקר את היעילות והבטיחות של אומליזומאב בטיפול בילדים בני 6-12 עם אסתמה אלרגית בינונית-קשה במסגרת מחקרים קליניים ובמסגרת טיפול בעולם האמיתי. מאפיינים פרמקו-כלכליים של השימוש בתרופה ושילובה בקווים מנחים לטיפול באסתמה גם כן נידונים במאמר. בנוסף, החוקרים מציעים פרוטוקול טיפולי לניהול של אסתמה קשה של הילדות בגילאים הגדולים מ-6 שנים. מאגרי מידע מקוונים כדוגמת PubMed נסרקו עבור המונחים Ashtma ואומליזומאב ועבור קווים מנחים לניהול של אסתמה.

החוקרים מסכמים כי אומליזומאב מהווה טיפולי אחזקתי יעיל בילדים בגילאי 6-12 עם אסתמה אלרגית בינונית-קשה בלתי נשלטת תחת טיפול עם קורטיקוסטרואידים בשאיפה במינון בינוני-גבוה ואגוניסטים בשאיפה לקולטן בטא-2. נדמה כי אומליזומאב בטוחה בילדים הן במחקרים קליניים בהן בעולם האמיתי וייתכן והיא גם בעלת פרופיל עלות-תועלת גבוה.

מקור: 

Tortajada-Girbes, M. et al. (2018) Expert Review of Respiratory Medicine 12(9), 745

נושאים קשורים:  אסתמה,  אלרגיה,  אומליזומאב,  דעת מומחים,  ילדים,  מחקרים
תגובות