חדשות

הלך לעולמו פרופ' אורי רוזנשיין, מנהל המחלקה לקרדיולוגיה ב"בני ציון"

הקרדיולוג המומחה, ששימש כסגן דיקן בית הספר לרפואה בטכניון, פרסם למעלה ממאה מאמרים מקצועיים בספרות המדעית והיה מרצה ידוע בתחום הצנתורים ההתערבותיים בכנסים בינלאומיים

פרופ' אורי רוזנשיין ז"ל. צילום: שלמה שהם

פרופ' אורי רוזנשיין, מנהל המחלקה לקרדיולוגיה במרכז הרפואי בני ציון בחיפה, נפטר בשבוע שעבר והוא בן 66. הוא שימש בתפקידו 16 שנה.

פרופ' רוזנשיין היה מומחה לצנתורים. נולד בארגנטינה ב-1953, שירת כקצין שריון בצה"ל, נפצע במלחמת יום הכיפורים ועוטר באות המופת.

פרופ' רוזנשיין - קרדיולוג מומחה ומנהל המחלקה הקרדיולוגית ויחידת הצנתורים ב"בני ציון", סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת תל אביב והתמחה בקרדיולוגיה. התמחות-על בצנתור עבר באוניברסיטת קולומביה בניו יורק ובקרדיולוגיה התערבותית באוניברסיטת מישיגן.

לפני שהגיע למרכז הרפואי בני ציון היה רופא בכיר במערך הצנתורים ב"איכילוב", כיהן כמזכיר הכללי של האיגוד הישראלי לקרדיולוגיה התערבותית וכסגן דיקן בית הספר לרפואה בטכניון.

בית החולים בני ציון מסר כי צבר יותר מ-10,000 צנתורי לב מהמורכבים והמסובכים, לרבות צנתורים בזמן התקפי לב ותעוקה לא יציבה. הוא ביצע גם צנתור בכלי דם של הכליה לטיפול ביתר לחץ דם ובכלי דם אחרים. על שמו נרשמו כמה פטנטים על טכנולוגיות בתחום הצנתורים ההתערבותיים. הוא פרסם למעלה מ-100 מאמרים מקצועיים בספרות המדעית ומאות פעמים הרצה בכנסים בינלאומיים על נסיונו ועל המגמות בתחום.

מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון, ד"ר אמנון רופא, שספד לו אמר: "פרופ' רוזנשיין היה רופא ומנהיג".

פרופ' אורי רוזנשיין הובא למנוחת עולם בבית העלמין של מושב כפר דניאל.

נושאים קשורים:  פרופ' אורי רוזנשיין,  צנתורים,  בית החולים בני ציון,  חדשות,  ד"ר אמנון רופא
תגובות
04.02.2019, 19:55

ברוך דיין אמת
חבל על האבדה

אנונימי/ת
04.02.2019, 22:41

שיהיה זכרונו ברוך

רופא ומנהיג יוצא דופן.
יהי זכרו ברוך