חדשות

במרכז הרפואי לגליל הוקמה יחידה חדשה לאי ספיקת לב

מדובר בבשורה עבור מטופלים תושבי הגליל הסובלים מאי ספיקת לב, שעד כה היו לרוב מתאשפזים במחלקה פנימית או שהיו מקבלים מענה חלקי בקהילה, שאינו תואם את מצבם הרפואי

ד"ר גסאן מועדי, מנהל היחידה לאי ספיקת לב. "שיפור איכות החיים והפחתת אשפוזים חוזרים". צילום: דוברות בית החולים

יחידה חדשה לטיפול באי ספיקת לב נפתחת בימים אלה במערך הקרדיולוגי של המרכז הרפואי לגליל בנהריה. מדובר בבשורה של ממש עבור מטופלים תושבי הגליל הסובלים מאי ספיקת לב, שעד כה היו בדרך כלל מתאשפזים במחלקה פנימית או שהיו מקבלים מענה חלקי בקהילה, שאינו תואם את מצבם הרפואי.

בראש היחידה יעמוד ד"ר גסאן מועדי, קרדיולוג בכיר מהמרכז הרפואי לגליל, מומחה בתחום אי ספיקת לב. לאחרונה חזר ד"ר מועדי מהשתלמות עמיתים במרכז הרפואי של אוניברסיטת דרום קליפורניה בלוס אנג'לס, שנחשב לאחד מבתי החולים הטובים בעולם בתחום אי ספיקת הלב.

אי ספיקת לב הוא מצב שבו פגיעה בתפקוד הלב או במבנה שלו גורמת לתסמינים המשפיעים על איכות החיים ותוחלת החיים. תפקוד לקוי של הלב יכול לנבוע מכושר התכווצות לקוי של השריר ובמקרים אחרים הליקוי הוא בעיקר במנגנון ההרפיה של הלב. חולים עם אי ספיקת לב סובלים ממגוון רחב של תסמינים בחיי היומיום, כגון חולשה כללית, קוצר נשימה, עייפות בעת מאמץ ואגירת נוזלים בגפיים.

הטיפול בחולים עם אי ספיקת לב מתרכז בהקלה על התסמינים לשיפור איכות החיים, הפחתה בתדירות האשפוזים ושיפור תוחלת החיים. הטיפול כולל מעקב צמוד, טיפול תרופתי ובמקרה הצורך גם שימוש במכשירים, והוא נשען על צוות רב מקצועי.

ד"ר מועדי: "היחידה לאי ספיקת לב נועדה לתת מענה לחולים רבים תושבי הגליל. החולים יזכו למעקב רציף אצלנו, תוך דאגה לאיזון תרופתי, וכן אבחון וטיפול במחלות נלוות. הקמת היחידה גם תאפשר מתן טיפולים שעשויים לשפר את איכות החיים, תוך הפחתת הצורך באשפוזים חוזרים".

מנהל המחלקה הקרדיולוגית במרכז הרפואי, פרופ' שאול עטר, ציין: "מדובר בבשורה גדולה עבור חולי אי ספיקת לב או כאלה הסבורים שהם חולים באי ספיקת לב. אני מודה למנהל המרכז הרפואי, ד"ר מסעד ברהום, על כך שהבין את הצורך החשוב בפיתוח שירות כה חשוב עבור אוכלוסיית הגליל, שזקוקה לטיפול במחלה כה מורכבת".

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופ' שאול עטר,  ד"ר גסאן מועדי,  אי ספיקת לב,  פרופ' מסעד ברהום,  המרכז הרפואי לגליל בנהריה
תגובות
אנונימי/ת
29.04.2019, 21:12

רופא מעולה, אנושי וחכם. בהצלחה בדרך החדשה

30.04.2019, 10:29

המון בהצלחה.. כל הכבוד!!!!!!

אנונימי/ת
08.05.2019, 11:29

תושבי הגליל ראויים למרכז רפואי גדול ומודרני שיענה על כל הצרכים הרפואיים כולל
ניתוחי לב ובית חזה, וניתוחי מח ובכך גם להקל את העומס הרובץ על המרכז הרפואי רמב"ם ןעל הפינוי הרפואי האוירי .