וידאו

זווית חדשה לטיפול בסוכרת

כנס METABOLIX שיתקיים ב-07-08.11.2019

07.10.2019, 14:00

התזונה דלת פחמימות והתזונה הקטוגנית אינן שחקניות חדשות בזירה. הן היוו את הערוץ הטיפולי העיקרי בסוכרת לפני המצאת האינסולין ואף באפילפסיה קשה של הילדות. ואולם מצדדי התזונה דלת הפחמימות נדחקו במשך השנים לשוליים ואף הואשמו בחוסר אחריות ובמקרים מסוימים אף נתבעו בבתי משפט (שוודיה, דרום אפריקה ואוסטרליה).

בשנים האחרונות חזרו שיטות טיפול אלו וזכו לתשומת לב תקשורתית רבה ויצרו שיח ער, הן בקרב הציבור הרחב והן בקרב המטפלים. לאחרונה התזונה דלת הפחמימות אף הוכרה כערוץ לגיטימי לטיפול בסוכרת מסוג 2 ע"י ADA, ארגון הסוכרת האמריקאי. ואולם החינוך הרפואי בתחום התזונה אינו נרחב ומעמיק דיו וציבור רחב המתנסה בגישות התזונתיות הללו מציב בפנינו המטפלים אתגר לא פשוט למתן מענה מבוסס ומהימן.

כנס METABOLIX שיתקיים ב-07-08.11.2019 ינסה לתת מענה לצורך זה ויאפשר למטפלים לרכוש את הידע ממקור ראשון. בכנס יתארחו מובילי הדעה בתחום: רופאים, חוקרים ועיתונאים אשר הובילו לשינוי משמעותי זה בארה"ב ובעולם. בכנס תהייה לנו הזדמנות נדירה לשמוע את קולם של חוקרים מובילים אשר צברו ניסיון רב של מחקר קליני ושל מטפלים עתירי נסיון בטיפול בהקשר זה. הכנס יאפשר דיון בין מצדדי התזונה דלת פחמימות לבין רופאים ומטפלים המתנגדים לשיטה זו, בסוגיות קליניות חשובות ושנויות במחלוקת.

בין המרצים ד"ר סטיבן פיני (Dr. Stephen Phinney), פרופ' אמריטוס לרפואה באוניברסיטת קליפורניה, רופא וביוכימאי, מייסד VIRTA HEALTH, ומומחה בעל שם עולמי בתחום השמנת יתר, תזונה דלת-פחמימות ותזונה קטוגנית, שחיבר 87 מאמרים אקדמיים בתחום התזונה הקלינית והביוכימיה ושותף למחקרים קלינים התערבותיים בטיפול בסוכרת ע"י תזונה קטוגנית. ד"ר דיוויד אנוויון, ד"ר אריק ווסטמאן וד"ר ג'פרי גרבר אשר יחלקו מניסיונם הטיפולי בסוכרת ובסינדרום המטבולי. פרופ' רם וייס אשר ירצה על טיפול בתזונה דלת פחמימות וסוכרת סוג 1. גארי טאובס וד"ר זואי הארקומב, עיתונאים חוקרים ידועי שם, יספרו את הסיפור של תזונה דלת פחמימות ויתארו את "מאבקם" בממסד הרפואי. ד"ר דייויד אנווין וד"ר ג'ן אנווין יספרו על הדרך שלהם "בנצחון" על הסוכרת מסוג 2 וד"ר מריאלה גלאנט ממובילי הכנס והתזונה הקטוגנית בארץ שתשתף אותנו מניסיונה במרפאה בארץ. פרופ' ערן סגל ממכון וויצמן אשר ירצה על יעילות של תזונה מותאמת אישית במטרה להוריד את רמת הסוכר בדם. ד"ר מיקי בן דור ודעאל שלו ירצו על האבולוציה של התזונה הפליאו-קטו-קרניבור.

אחת הנקודות השנויות במחלוקות היא שאלת הכולסטרול והשומן הרווי אשר תידון גם ע"י אייבור קאמינס וגם במסגרת פאנל, בו ייטלו חלק מס' משתתפים, וביניהם ד"ר חוליו ויינשטיין וד"ר רועי אלדור. אני מזמין אתכם לקחת חלק בכנס רבגוני וייחודי זה.

לרישום לכנס לחץ כאן

ד"ר דוד דביר

רופא משפחה

מנהל אגף רפואה ראשונית ומדיניות איכות במאוחדת

נושאים קשורים:  וידאו