• יו"ר: ד"ר ברוך קפלן
  • מזכיר: ד"ר חגי לנדוב
  • גזבר: ד"ר אריה ליפשיץ
  • חברי ועד: ד"ר להבית אקרמן
  • ד"ר ריאד קאסם
  • ועדת ביקורת: ד"ר אביקם הראל, ד"ר אילן כץ ,ד"ר דוד צמח
חדשות

אזהרה מטיפולים אסתטיים לא חוקיים שניתנים על ידי תיירות המתחזות לרופאות

משרד הבריאות מזהיר מפני ביצוע ניתוחים פלסטיים מחוץ למדינת ישראל ומפני מטפלים לא מורשים שמגיעים לארץ ומבצעים טיפולים בתכשירים מזויפים

הזרקת בוטוקס. אילוסטרציה

משרד הבריאות פרסם אתמול (ד') שתי אזהרות לציבור מפני טיפולים אסתטיים המבוצעים בהזרקה: האחת מפני "מטפלים לא מורשים שמגיעים  לישראל מחו"ל ומבצעים את הטיפולים האלה בארץ". האזהרה הזאת באה בתגובה לכתבה ששודרה שלשום בחדשות ערוץ 13.

"נתקלנו", נאמר בהודעת האזהרה, "במספר מטפלות המציגות עצמן כרופאות, מגיעות לישראל כתיירות מאוקראינה או מרוסיה ומבצעות כאן באופן לא חוקי טיפולים אסתטיים ביניהם הזרקות בוטוקס ושימוש בחומרי מילוי. לרוב, הטיפולים הללו מתבצעים על ידי תרופות (למשל בוטוקס) ובתכשירים להזרקה (חומצה היאלורונית) שאינם מפוקחים ואף מזויפים והם עלולים לסכן את בריאות המטופלים.

"כמו כן, אין שום פיקוח ובקרה על ההכשרה המקצועית של 'התיירות המזריקות הללו' והן מסכנות את בריאות הציבור הישראלי. הטיפולים עלולים לגרום לנזקים בריאותיים חמורים, עד בלתי הפיכים".

האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות - שצוותו הקטן עסוק בימים האחרונים בעיקר באיתור מפרי חובת הבידוד הביתי של אנשים ששבו לארץ ממדינות שסומנו כמוקדי קורונה - פעל כנגד מספר מקרים שכאלו בשיתוף עם רשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים. "אנו ממשיכים לקבל דיווחים על התופעה הזאת ולכן חשוב לנו להזהיר את הציבור בישראל מפני הסכנות שבפעילות בלתי חוקית זו".

באותו עניין פורסמה גם אזהרה נוספת: "משרד הבריאות מבקש להתריע מפני ביצוע ניתוחים פלסטיים מחוץ למדינת ישראל. אנו מביאים לידיעת הציבור על מספר מקרים של זיהום קשה שהתפתח בתושבי ישראל בעקבות ניתוח פלסטי שביצעו בטורקיה, לאחרונה. מדובר בניתוח 'חיטוב גוף' שבוצע באופן אלקטיבי, הכולל שאיבת שומן מאזורים שונים בגוף המטופל והזרקות של חומרים כימיים שונים לאזורים אחרים. משרד הבריאות מבקש להתריע מפני רופאים ומרפאות שמחוץ לגבולות מדינת ישראל, המפרסמים בארץ על טיפולים פולשניים אסתטיים. אין למשרד כל פיקוח על רופאים ומרפאות אלה ואין בידי המדינה כל דרך לערוב לבטיחות הטיפול שניתן על ידם".

נושאים קשורים:  ניתוח פלסטי,  הודעת אזהרה,  משרד הבריאות,  התחזות לרופאים,  חדשות,  בוטוקס
תגובות
אנונימי/ת
28.02.2020, 09:37

אל דאגה. חברי הכנסת שאמורים לעזור לבוחריהם לא יחושו לעולם בבעיה. להם תמיד ימצא תור מחוץ לתור כי הם הרי עסוקים (בצריחות אחד על השני) ולהם תמיד י מצא חדר פרטי.בזמנו פרופ ברבש אפילו הפיץ חוזר לגבי התנהגות עם VIP למניהם

אנונימי/ת
28.02.2020, 09:48

צפון אמריקה מלא ברופאים שעיגרו מישראל. זו התשובה לכל הפטפוטים. לחברי כנסת ומקורבים תמיד יהיה תור מחוץ לתור וחדר פרטי במחלקה.