קורונה בישראל

יו"ר הר"י: "אזרחים נמנעים מלפקוד את המרפאות ובתי החולים וזה מדאיג מאוד"

פרופ' ציון חגי בקריאה לציבור החולים הכרוניים ולנזקקים לטיפול רפואי מציל חיים: "הגיעו לבתי החולים, אל תחששו" | רופאי בריאות הציבור למקבלי ההחלטות: "אפשרו לציבור לצאת לטבע"

פרופ' ציון חגי, יו"ר הר"י. "צעד תקדימי ומסוכן של משרד האוצר, שעוד עלול להיזכר לדיראון עולם"

יו״ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, יצא היום (ה') בקריאה לציבור החולים, במיוחד החולים הכרוניים ואלה הנזקקים לטיפול רפואי מציל חיים: "הגיעו לבית החולים, לא לחשוש, לא להישאר בבית, נעניק לכם את הטיפול המיטבי״.

בפניייתו לציבור ציין פרופ' חגי כי "הנתונים שמגיעים אלינו מבתי החולים והקופות מלמדים על הימנעות של אזרחים מלפקוד את קופות החולים המרפאות ובתי החולים, וזה מדאיג מאוד. ישנם חולים כרוניים שלא מגיעים לרופא מחשש להידבק וישנם אחרים הזקוקים לצנתורי לב אולם הם בוחרים להישאר בבית, מה שמחריף את מצבם ומסכן אותם אף יותר מהקורונה".

ההסתדרות הרפואית קוראת לציבור להתייעץ עם רופאי המשפחה ועם מוקדי קופות החולים בכל מקרה של חשש ולו הקל ביותר, ובמקרים של תחושות חריגות בחזה או בתפקוד יש להתקשר לאלתר לקופות החולים למוקד ולקבל עזרה רפואית.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי הוסיף : "החשש מהידבקות בקורונה מובן, אבל הוא בשום אופן לא צריך לגבור על הצורך החיוני לקבל טיפול רפואי בכל מקרה בו חשים שלא בטוב. הקריאה להישאר בבתים ולפעול על פי ההנחיות הוכיחה את עצמה מבחינת קצב ההדבקה, אבל לא נשארים בבית אם מרגישים רע. חד משמעית. מצלצלים, מתייעצים, ומקבלים טיפול רפואי. הצוותים הרפואיים ערוכים, הם מוגנים וגם ממגנים אתכם. הצוות הרפואי הוא שם בשביל לתת מענה לכל בעיה".

בתוך כך פנו היום איגוד רופאי בריאות הציבור והחברה להגנת הטבע בקיאה משותפת למקבלי ההחלטות, לאפשר, במגבלות השמירה על הריחוק הפיזי, את היציאה אל הטבע והמרחבים הפתוחים, לצורך הליכה ופעילות גופנית: "אנו בטוחים שפעילות זו חיונית לגוף ולנפש והיא חלק בלתי נפרד מבניית החוסן הלאומי שלנו". ציינו

על הקריאה המשותפת חתומים יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ' חגי לוין ומנכ"לית החברה להגנת הטבע, איריס האן.

על פי שני הארגונים, לשהות בטבע, או בפארק עירוני, תועלת חיונית מוכחת לבריאות האדם, הן הפיזית והן הנפשית. פעילות זו אינה מותרות, היא חיונית לבריאותנו, ובוודאי לאחר תקופה ארוכה של סגר. מחקרים מוכיחים שעצם השהות ב"שטחים ירוקים" תורמת להפחתת דיכאון, הפחתת לחץ דם והחלמה מהירה יותר ממחלות.

"על אף היותנו מדינה צפופה, המרחבים הפתוחים של ישראל, מאפשרים לציבור לצאת לסביבה טבעית, תוך שמירה על כללי הריחוק הפיזי. הסיכון הבריאותי של הדבקה בפעילות זו, הינו מזערי, ואילו התועלת הבריאותית - עצומה. לכן", ציינו, "כאשר מתחילים לדבר על הקלות - אחד הצעדים החיוניים ביותר לשינוי, הוא מתן אפשרות לפעילות בשטחים פתוחים".

לדבריהם, מדינות רבות שהפעילו אמצעי סגר שונים, עדיין מאפשרות לציבור לשהות בחוץ, תוך הקפדה על ריחוק פיזי - ניתן לעשות זאת גם בישראל ויש דרכים לווסת ולפקח על כמות ומרחק בין שוהים באתרי טבע.

עוד מבקשים באיגוד רופאי בריאות הציבור והחברה להגנת הטבע, לנצל את החזרה לשגרה במערכת החינוך, באופן מדורג ובקבוצות קטנות, על מנת לצאת את הטבע. על פי שני הארגונים, היתרונות הפדגוגיים של פעילות זו ידועים ומוכרים, ניתן לקיים טיולים גם קרוב למקום המגורים ולבתי הספר, והעובדה שמדובר במרחב פתוח – גם מצמצמת באופן מובנה את סיכוני ההידבקות.

"אנו בטוחים שפעילות זו חיונית לגוף ולנפש והיא חלק בלתי נפרד מבניית החוסן הלאומי שלנו", סיכמו פרופ' לוין והאן.

נושאים קשורים:  פרופ' ציון חגי,  פרופ' חגי לוין,  נגיף הקורונה,  בידוד,  הידבקות בנגיף,  חולים כרוניים,  בתי החולים,  חדשות
תגובות