• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

הערים החרדיות בראש רשימת "הערים האדומות" בישראל

בני ברק, ביתר עילית, מודיעין עילית ואלעד מובילות במספר החולים המאומתים | שיא נדבקים יממתי חדש של 2,093 איש מאז פרוץ הקורונה | 322 חולים במצב קשה, 490 מתים מסיבוכי המחלה

תושבים באלעד. סומנה כעיר אדומה. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

שיא נדבקי קורונה יממתי חדש נקבע אתמול (ג') בישראל: 2,093 אנשים, כך לפי דו"ח משרד הבריאות שפורסם הבוקר (ד', 10:45). מאז תחילת המגיפה בארץ, בסוף פברואר-תחילת מארס, לא היה שיא כזה.

עד כה נרשמו 66,805 מאומתי קורונה בישראל כאשר כיום נמצאים במצב פעיל עכשווי 33,618. החלימו עד כה 32,697. מניין החולים במצב קשה 322. בבתי החולים מאושפזים 736 חולי קורונה מהם 168 במצב בינוני. מקרב החולים הקשים 98 מונשמים. עד כה נפטרו 490 ישראלים מסיבוכי המחלה.

אתמול נעשו בישראל 25,325 בדיקות לזיהוי קורונה. מחצות ועד מועד הדיווח בוצעו עוד 2,490. שיעור החיוביים אתמול עמד על 8.4%.

במחלקות הקורונה בבתי החולים התפוסה השתפרה: רק בשלושה היא עומדת עתה (נכון לאתמול) על יותר מ-100%: ב"הדסה עין כרם" - 166%, ב"שמיר-אסף הרופא" - 116% וב"איכילוב" - 114%.

אתמול גם ירד מספר עובדי בתי החולים שבבידוד מתחת ל-3,000 – ועתה 2,997 מהצוות נמצאים כעת בבידוד: 426 רופאות ורופאים, 808 אחיות ואחים.

בראש רשימת "הערים האדומות": בני ברק, ביתר עילית, מודיעין עילית, אלעד וקלנסווה. ירושלים ותל אביב עברו למעמד של "כתומות" וגם בית שמש, באר שבע, נצרת ונתיבות.

נושאים קשורים:  קורונה,  מגיפת הקורונה,  בידוד,  חדשות,  ערים אדומות,  בדיקת קורונה
תגובות
אנונימי/ת
29.07.2020, 13:06

עם עובדות כאלה לא ניתן להתווכח.
הגיעה העת שראשי הקהילות בערים הללו יעשו חשבון נפש ויחזרו בתשובה.

אנונימי/ת
31.07.2020, 00:29

העובדות הם שבהתחשב במקדם ההדבקה החרדי, שניזון ממכפלה של 6-10 נפשות לכל חולה, שכל אחד מהם מדביק הלאה משפחות באותו גודל, מספר החולים בערים החרדיות עוד נמוך! יחסית, ממספרם ביתר חלקי הארץ.
אם המשפחות הגדולות לא מוצאות חן בעיניך, זה נושא נפרד. לא קשור לכאן.
מקווה שאתה שולח גם את ראשי הקהילות הערביות לעשות חשבון נפש.
בירושלים, כדוגמא, 44 אחוז מהחולים תושבי מזרח העיר.
גם אצלם המשפחות ענקיות והצפיפות גדולה.
ממליץ לך לקחת כאופציה חשיבה מחודשת על הנושא, אולי תחזור בתשובה...

אנונימי/ת
31.07.2020, 00:44

דרך אגב, נכון הוא שיש כמה ראשי קהילות באותן ערים שזקוקים לחשבון נפש דחוף.
החלק הארי של הציבור החרדי, סדר גודל של 85-90 אחוז, מקפיד לא רק על הנחיות של משרד הבריאות, אלא גם על החמרות שמוציאים רבניו חדשות לבקרים.
לדוגמה:
בתי הכנסת מורשים לפעול, ולמרות זאת אלפי יהודים בבני ברק ובערים נוספות מתפללים ברחוב הפתוח (בחום בלתי נסבל), כשהם כמובן עוטים מסיכות מהודקות ושומרים מרחק זה מזה.
פסק דין של רבני בני ברק הורה השבוע לכל מי שנמצא חיובי לקורונה, או חושש שנדבק, לא לצום בתשעה באב.
אלפי בחורי ישיבות נמצאים ללא כל מסגרת מתחילת הקיץ, משום שלא נמצא להם מענה הולם בשיטת הקפסולות שאושרה על ידי משרד הבריאות.
אנשים מבוגרים לאין מספר לא יוצאים מבתיהם כבר חצי שנה, לא מארחים את ילדיהם הרבים, לא הולכים לבית הכנסת. יושבים ומתנוונים בביתם.
החרדים, שחלק גדול מהם אינו מחזיק ברכב פרטי, נאנקים תחת עול המסיכות - בתחבורה ציבורית, בהליכה ברחוב המזיע, ועוד. למרות זאת שיעור עטיית המסיכות ברחוב החרדי, ובבני ברק בפרט - הגבוה בארץ ללא ספק! ויעידו על כך כל התושבים והמבקרים.
כל זה תיאור של המיינסטרים החרדי הענק.
בשוליים ניתן למנות כמה קהילות, לא אמנה אותם כאן בשמם, שגודלם הכולל לא מגיע לעשרים אחוז מהציבור, וראשיהם עשו דין לעצמם ומשפט שדה לכל הקרבנות העתידים לצאת מהתנהגותם.
בתוך הציבור החרדי מתנהלת מלחמה שקטה אך עיקשת בין הרוב השומר למיעוט המפר. כאשר קמפיין שהעלה אחד היומונים החרדים אף הקביל אותם לשאהידים עם חגורות נפץ... אבל בסוף כולם גרים יחד, והשילוב בין אותם פורעים לצפיפות האוכלוסין וגודל המשפחות - יוצר את המציאות הקטלנית שלפניכם.
רק היום נפטרו מקורונה 3-4 חרדים מוכרים בירושלים ובבני ברק. המספר הכולל הוא בן 3 ספרות כמובן.
איך אומרים אצלנו, שה' ישמור.

אנונימי/ת
09.09.2020, 13:26

צודק.
הציבור החרדי הוא ממושמע ומקפיד על ההנחיות.
https://www.ynet.co.il/article/S1UExz8Nv#autoplay

אנונימי/ת
29.07.2020, 19:56

עכשיו נוסיף עוד 17000 אברכים ממדינה מוכת קורונה. השתגענו?

אנונימי/ת
31.07.2020, 01:10

אני מתלבט מה יותר דומיננטי אצלך - הבורות או השנאה.
'אברכים', אלה צעירים נשואים.
אלו שכניסתם לארץ בעוד כמה שבועות אושרה, הם 'בחורים' תלמידי ישיבות, ולא אברכים.
בחודש מאי כבר אושרה הגעת סטודנטים לארץ, ורק תלמידי הישיבות נדחו בנמל התעופה כנוהל רשמי. ראה http://kore.co.il/viewArticle/64628 ו https://hm-news.co.il/54709/.
לאפליה הזו לא היה כל הסבר מקצועי, והיא תוקנה כעת.
הבחורים שיגיעו מחויבים להיכנס לבידוד חמור, כמו כל אחד אחד. ודרך אגב, הם מגיעים מאזורים שכבר מזמן אינם מוכי קורונה. בשכונות החרדיות של ניו יורק האוכלוסיה מחוסנת בחיסון עדר אפקטיבי, אין חולים ואין מתים.
אותם בחורים הם נכס כלכלי במלא מובן המילה. כל אחד מהם שופך בארץ הון רב על צריכה בתקופת שהותו כאן. מדובר בהתנהלות שנמשכת קרוב למאה שנה, במסגרת 'הוי גולה למקום תורה' שבה תלמידי ישיבות מחוץ לארץ בוחרים ללמוד כאן כמה שנים, ולשוב לארצם.
לא ייתכן לאור כל האמור, שבהינתן בידוד מחמיר עם כל התנאים הנחוצים, תימנע דווקא מהם את הכניסה, שעה שסטודנטים אחרים נכנסים באופן סדיר.

אף פעם לא יזיק לשתוק במקום לדבר על משהו שאינך יודע עליו כמעט דבר, למעט ציוץ של אי מי.

אנונימי/ת
07.08.2020, 12:07

אתה צודק, אותם בחורים הם נכס כלכלי במלוא מובן המילה, השאלה נכס כלכלי למי בדיוק. ומי שצפה אתמול בכתבה של יואב אבל ראה שהם נכס כלכלי משמעותי לישיבות עצמן.
והנה הכל מתחבר - מדוע חברי הכנסת מהפלגות החרדיות כל כך לוחצים שאותם בחורי ישיבות יגיעו לכאן.
הכל פוליטיקה ואינטרסים . גם כשזה על חשבון בריאות הציבור.

מתנצל מראש על הלשון הבוטה, אבל נמאס לנו מהחרדים: הם מוצצים את דמנו גם בימים כתיקונם, לא תורמים כלום למדינה ודורשים עוד ועוד משאבים. עכשיו זה חמור בהרבה: הם גורמים להצפה של בתי החולים בגלל שיעור התחלואה הגבוה שלהם וכל התירוצים שלהם ממש לא מקובלים. חבל שאי אפשר לסגור את הערים האלה לחלוטין ולא להרשות לאיש להיכנס או לצאת, עד שהתחלואה שלהם תדעך לגמרי.

אנונימי/ת
23.08.2020, 15:49

מתנצל מראש על הלשון הבוטה, אבל נמאס לנו מהערבים: הם מוצצים את דמנו גם בימים כתיקונם, לא תורמים כלום למדינה מלבד פשע, בכמויות. ודורשים עוד ועוד משאבים. עכשיו זה חמור בהרבה: הם גורמים להצפה של בתי החולים בגלל שיעור התחלואה הגבוה שלהם וכל התירוצים שלהם ממש לא מקובלים. חבל שאי אפשר לסגור את הערים האלה לחלוטין ולא להרשות לאיש להיכנס או לצאת, עד שהתחלואה שלהם תדעך לגמרי.

אנונימי/ת
23.08.2020, 15:50

יותר פשוט לשלוח אותם לתאי הגזים

23.08.2020, 22:12

אלון לוי: מהפך במגמת התחלואה בירושלים - לראשונה מזה שבועות ארוכים, גבר בסוף השבוע האחרון מספר המחלימים מקורונה ועמד על 547 לעומת 377 חולים חדשים. מתוך 85 החולים שהתגלו היום, 52 משוייכים למזרח ירושלים, 22 למגזר הכללי ורק 11 למגזר החרדי.

אנונימי/ת
30.08.2020, 05:57

שיעור ההדבקה במגזר הערבי גבוהה באותה מידה אם לא יותר. אז תשנא ערבים?

אנונימי/ת
30.08.2020, 07:41

מהיכן אתה יודע שאינו שונא ערבים כבר כעת?
וברצינות זה לא המצב. לדעתי גם האנשים שמדבריהם ניתן להבין שהם שונאים חרדים, לא באמת שונאים חרדים. השנאה אם קיימת, היא למפלגות החרדיות ולא לאנשים חרדים. שנראה לאנשים חרדים בפני עצמם קיימת רק אצל מיעוט זניח של גזענים חשוכים.

אנונימי/ת
30.08.2020, 15:57

ככה זה. מי ששונא חרדים לרוב מלקק לערבים. בדוק.
האנונימי שהתנצל על הלשון הבוטה לא נמאס לו מהמפלגות החרדיות. נמאס לו מהחרדים. נקודה.

החלוקה בין ה"מפלגות החרדיות" לבין ה"חרדים" היא דמיונית. ממש כמו מי שיגיד שהוא לא שונא חרדים, הוא רק שונא את הבגדים שלהם, את צורת הדיבור שלהם, את אורח החיים שלהם.
אבל אותם? מה פתאום, ממש אוהבבבבבבבב

אנונימי/ת
30.08.2020, 17:38

תתפלא יש כאלה ששונאים חרדים וערבים. ואני אפתיע אותך יותר - דווקא מקרב השמאל יש יותר שונאי ערבים מאשר מקרב הימין.
והחלוקה בין מפלגות חרדיות לחרדים היא לא דמיונית כלל. למעשה המפלגות החרדיות הן אלה שגורמות שנאה לחרדים. וזו בדיוק הסיבה לקריאה השגויה שלך של המפה הפוליטית.
פשוט המפלגות הערביות היו מאז ומעולם באופוזיציה ולכן ההשפעה שלהן הרבה יותר קטנה. לעומת זאת המפלגות החרדיות בקואליציה ואת השפעתן כולנו מרגישים.
באופן פרדוקסלי לולא היו המפלגות החרדיות מצבם של החרדים היה טוב הרבה יותר. הם היו משכילים יותר משתלבים הרבה יותר טוב בשוק העבודה, ובמצב כלכלי הרבה יותר טוב. בדומה למה שהם נאלצים לעשות מחוץ לישראל.

אנונימי/ת
02.09.2020, 11:26

אם ואם.. הם לא היו חרדים, ואז באמת לא היה על מה לשנוא אותם
(כביכול. את הדתיים לאומיים שונאים ומתעבים על אף שהם תורמים לכלכלה ומערביים כמו כולם)
אם במים אנו מתייראים על היבשה לא כל שכן? (גוגל: פפוס בן יהודה).

אם לא היינו מתאגדים למפלגות ומשתדלים להיות בקואליציה לא היתה לנו זכות לנשום אוויר. ובטח ובטח שלא לחנך את ילדינו בדרך התורה.

אנונימי/ת
02.09.2020, 12:12

חרדים קיימים גם מחוץ למדינת ישראל ואין להם שם מפלגות בקואליציה, ובכל זאת נושמים אויר ומקיימים את דרך התורה. אז זו כשלעצמה הראיה שאתה מדבר שטויות.
ההבדל הוא אחר , שלא כל כך נעים לך להגיד אותו. והוא שאז בחורי ישיבות לא יכלו לחיות על חשבון משלם המסים אלא לעבוד לפרנסתם. ומוסדות הלימוד שאין להם לימודי ליבה לא יקבלו תקציב כלל.
יש הרבה פלגים חרדים: ספרדים, אשכנזים, חסידים מתנגדים שנפרדים בהכל - מנהגים , תפילות ועוד. הם גם עושים מאמצים רבים לא להתערבב אלה באלה. מי שמגיע משושלת חסידית ידועה לא יתחתן עם מישהי מזרחית (אני לא מדבר על בעלי תשובה). ואם הזכרנו בעלי תשובה , הם לרוב לא ינשאו לחרדים במקור. העיקר שמתרעמים על גזענות.
אבל יש דבר אחד שמאחד אותם (וכאן אני חוזר לנושא) - הכסף ! (של החילונים כמובן)

אנונימי/ת
02.09.2020, 13:17

Ihre Kampf

אנונימי/ת
02.09.2020, 14:22

Godwin's law

06.09.2020, 01:19

ההנחה שהחרדים לא חרדים לבריאות תושבי המדינה, לא נכתבה מתוך בדיקה מקצועית אלא מרוחות המנשבות משדרני טלוזיה בעלי דעות קדומות, מובהקים,

אני חי בבני ברק ואני מברך אותך שהילדים שלך יהיו חרדים לבריאותך בתור אבא, כשתגיע לגיל זקנה כמו שאנשי בני ברק חרדים לבריאותך ולא בגלל שאתה אבא שלהם אלא בתור אח יהודי יקר אני מוקף לבעשרות שכנים כאלה שבהתנדבות מוחלטת מוכנים לקפוץ בכל רגע מהמיטה גם ב03:00 בלילה בשביל לטפל בתינוק שנכווה בתל אביב, או בשביל זקן שהתמוט בבית אבות ברגת גן, הלוואי שהילדים שלך יהיו מוכנים לטפל בך באמצע השינה,
האחריות הדתית מחייבת אותנו החרדים מצד התורה לשמור על הבריאות יותר מכל אחד אחר בעולם, ההוארות המחמירות של, הרבנים הם מרחיקות לכת הרבה יותר ממשרד הבריאות,
סיבת ההדבקה הגדולה לפי נתוני משרד הבריאות הי לא בבתי הכנסת ולא מזלזול בהוראות, אלא הסיבה היא שהציבור מורכב ממשפחות גדולות מאד לדוגמא (אמיתי) לי יש 12 אחים לאשתי יש 13 אחים כולם לומדים במוסדות חינוך מספיק שמתוך כל ה27 (בסה\"כ) ידבק מישהו אחד וכבר כולנו נידבקנו, אל תשכח בתוך הבית לא לובשים מסכה..
אברך אותך בהרבה בריאות עד 120.. ואם אתה צריך אותי ב3 בלילה אני כאן בשבילך..

אנונימי/ת
06.09.2020, 07:26

נגעת באחד ההבדלים בין חילונים לחרדים.
כשחילונים מתנדבים ומסייעים זה מתוך טוב לב ואכפתיות. כאשר חרדים עושים את זה, זה מתוך הפחד של מה שיקרה להם בעולם הבא. ואידך זיל גמור

06.09.2020, 19:10

ממש לא. וגם אני מדבר מתוך הכרות אמיתית בשני המגזרים. בישראל ישנם המון אנשים טובים, בכל מקום. אבל מעולם לא נתקלתי באדם אחד שמקיים חסד מחמת עונשי הגיהנם. נהפוכו, החברה החרדית מרובת המשפחות ובעלת האופי הכל כך חברתי וקהילתי מחונכת מקטנות מי יותר ומי פחות לנשיאה בעול, לטוב לב להתחשבות ולדרך ארץ.
אם ישנה מגמה למצוא הבדלים, והחלטת בכל זאת לשאול את דעתי, רק אומר שאולי ניתן למצוא יותר חילונים הפועלים חסד למען רווחת לבם, והסיפוק העצמי הממלא את הנפש (למי שמכיר "לתת זה לקבל") לעומת חרדים. אם כבר. אולי.

אנונימי/ת
06.09.2020, 20:19

ממש כן, וגם אני מדבר מתוך הכרות אמיתית בשני המגזרים. כמובן שזכותך המלאה להביע את דעתך, אבל אני מעולם לא החלטתי לשאול לדעתך (והאמת שהיא גם אינה מעניינת אותי).

אנונימי/ת
06.09.2020, 23:58

דבריך מזויפים מתוכם(...)
אם אתה חרדי - אינך מכיר את החילונים, וגם לא את החרדים הנמנים על קהילות ועדות שונות משלך.
אם אתה חילוני - אינך מכיר את החרדים.
הסיפור בינארי לגמרי,
בלי מקום לטעויות.

אנונימי/ת
07.09.2020, 06:25

חייך מזויפים.
אתה חיי באשליות שאין ביניהן ובין המציאות שום קשר.
מוטב שתתעורר מהחלום בטרם תבזבז את כל חייך לריק

07.09.2020, 12:24

או כמו מי ממדינות העולם שיגיד שהוא לא שונא את היהודים אלא רק מדינת ישראל

אנונימי/ת
07.09.2020, 14:12

יש לאחרונה הסתננות של טרולים לאתר. להזכיר מדובר ב doctors only

07.09.2020, 17:42

אינני מתיימר לקחת שותפות אקטיבית בויכוח המשפיע, מה גם שבדבריי נשזרה נימה צינית דקה (למי שהבין), רק זאת אאיר את תשומת לבך, לעובדה, שיכולת השיפוט של אדם שאיננו מתענין בדעות השונות ממנו, קטן (אפסי) לצערי.

אנונימי/ת
07.09.2020, 19:58

'יש לאחרונה הסתננות של טרולים לאתר. להזכיר מדובר ב doctors only'
קלאסיקה של מי שנגמרו לו המילים.

אנונימי/ת
07.09.2020, 20:08

אגב, ב-doctors only לא צריך להיות מקום למשועממים כמוך, שיש להם זמן מיותר לפרוק יום יום את שנאת החרדים היוקדת בהם.

אנונימי/ת
08.09.2020, 12:09

לאנונימי מ:02.09.2020, 12:12

ברוך השם יש גם משהו אחד שמאחד את החילונים: השנאה! (לחרדים כמובן)

אין גזענות בחברה החרדית. בעלי תשובה, שרואים עצמם כמגזר נפרד ולא מנסים להשתלב, לא מתחתנים עם חרדים מבטן, כי המנטליות מאד שונה.
אנחנו ליטאים ולא נתחתן עם חסידים שבאו מאותו מוצא בדיוק שלנו ואולי הם גם בני דודים מקרבה ראשונה או שניה, שוב - כי המנטליות שונה.
בחברה החרדית רוצים להתחתן עם מנטליות דומה. אבל אין שום קשר לגזע.
דווקא עם ספרדים שלומדים איתנו הליטאים ביחד אין לי שום בעיה להתחתן, כי המנטליות נהייתה דומה, כבר שמתי עין על כמה מוצלחים בכיתות של הילדים שלי.....

אנונימי/ת
08.09.2020, 12:45

לאנונמי מ 12:09.... ברור אתה צודק לחלוטין. המנטליות שונה.
זה בדיוק גם מה שלבנים בארצות הברית אמרו כשרצו ליצור הפרדה מהשחורים. המנטליות שונה...
אין ספק , אתה לא גזען. פשוט עניין של מנטליות......

09.09.2020, 23:05

פסיקתו הייחודית של בית המשפט האמריקאי כי הפרדה הינה גזענות, מענינת מעוררת מחשבה, אבל היא אמורה אך ורק על מוסדות הניזונים ממשאבי המדינה. אדם פרטי רשאי במדינה דמוקרטית להיות גזען כל עוד איננו מבצע פשעי שנאה.. חוץ מזה, גזענות על פי משמעה לא חייבת להיות דווקא לפי מוצא גזעי, הלא כן?

אנונימי/ת
10.09.2020, 06:24

אלי מאירי, יש לך בעיה קלה בהבנת הנקרא.
כמובן שלא כל גזענות מנוגדת לחוק, ולאדם פרטי (בניגוד לגוף רשמי) יש זכות מלאה להיות גזען. אבל זו עדיין גזענות, גם אם היא חוקית. באותה מידה זכותו של אדם פרטי לשנוא חרדים רק משום שהם חרדים. זה אולי מטופש, אבל עדיין חוקי.
לפחות מדברייך ניתן להבין שאתה מודה שהחרדים גזענים.

11.09.2020, 09:37

רק כדי שלא תבין כך, אומר שלדעתי כל התבטאות שנאה כלשהי חמורה מוסרית בהרבה מאפליה או הפרדה במרחב הפרטי (כמו אי נישואין בעדות שונות) הנובעת מהתבדלות וייחודיות (דבר המצוי למשל בכל הדתות - מאמיניהם הם ייחודיים). והכינוי המנופף "גזענות גזענות" אינו מידתי ביחס לבעיה המוסרית שעליו נאמר. ורצוני לומר שהרבה יותר חמור לשנוא חרדים מלהפריד בין בנים לבנות או מההימנעות הפרטית לנישואים כלשהם. ואבסורדי שאדם בלתי מוסרי שכזה, יצווח ככרוכיה על טענות מוסריות קלושות. הכינוי "גזען" יכול גם להלום את המעדיף כלב אמסטף על פני ידידו הזאב.

אנונימי/ת
11.09.2020, 18:40

מה שאני אומר שאני לא מתווכח איתך שקיימת גזענות. אך היא קיימת אצל החרדים לא פחות (אם לא יותר) מאשר אצל החילונים. גם אם לא נעים לך להודות בכך ואתה מנסה לעטוף את זה בתירוצים שונים.
לא מפתיע שהגמל לא רואה את הדבשת של עצמו.

13.09.2020, 19:50

מה שאני חושב שלא הבנת מדבריי מאומה, וענית לי שלא מן העניין. ואני אבהיר שוב: גזענות ככינוי גנאי לא שייכת בעושה מעשה לגיטימי-מוסרי. והעדפה גזעית-אישית איננה מעשה שאינו מוסרי וכנ"ל. מה שאין כן בשנאת הבריות ובתיעוב האחר והשונה, יש בזה מעשה חשוך לא לגיטימי מבחינה מוסרית (איני מדבר מבחינה חוקית) ובודאי שלא לפי השיטה הדמוקרטית הנאורה. וכמו כמה אנונימיים הנמצאים פה תדיר המגדפים את החרדים תדיר, העושים מעשה זמרי בעצמם בשנאתם הבלתי כבושה, ומבקשים לגנות את החרדי על העדפותיו וטעמיו האישיים. זה מה שאני אומר.

אנונימי/ת
13.09.2020, 20:28

לא יעזור לך אלי גם אם תחזור על דברי ההבל שלך אינספור פעמים. התיעוב וחוסר הסובלנות של החרדים כלפי החילונים הוא הרבה יותר חמור, גם אם מבטאים אותו בדרכי נועם.
כולם, גם חילונים וגם חרדים יודעים שאם המצב היה הפוך, והחרדים היו רוב, לא רק שלא הייתה תחבורה ציבורית בשבת , לא הייתה גם תחבורה פרטית בשבת. למעשה שום דבר לא היה פתוח בשבת ובחג. מערכת החינוך הייתה הרבה פחות חופשית, היו הגבלות לגבי הלבוש , תכני התקשורת ועוד כהנה וכהנה.
לאף חילוני לא מפריע מה החרדי אוכל, מה הוא לובש , למי הוא מתפלל ומהן העדפותיו. אנחנו בגישה של חיה ותן לחיות. רק שבכיוון השני זה לא עובד.
אז חסוך מאיתנו, כי אין אף אחד שקונה את מה שאתה מנסה למכור.

14.09.2020, 13:31

נגררתי לויכוח. הצלחת...
אז ככה: אם אתה הוא האנונימי הנ"ל שלא היה מעונין לשמוע ולהבין בכלל, ניחא, אתה מוזמן הישר להגיב את תגובתך הצעקנית הבאה מבלי לקרא כלל את הדברים הבאים. אבל אם זה מעניין אותך, אני מוכן לספק לך הצצה קטנה לדעה שלי, להבנה רחבה יותר תצטרך לחפש ולשאול בפורום אחר. כי הרי זה doctors only אחרי הכל.
כשהיהדות תהיה רוב, אני מאמין שיהיו לה דרישות, בהחלט (וזה גם דמוקרטי, כי הרי אנחנו מדברים על מדינה הבנויה על יסודות השיטה הדמוקרטית). אבל האמן לי שדרישותיה יהיו הרבה יותר מכבדות, והרבה פחות דורסניות, ממה שכעת נעשה למיעוט היהודי בארץ. הפגיעות ביהדות ובארץ לא מגיעות לאזנך כנראה או שלו אינן שומעות, אתן לך דוגמה מהימים האחרונים: הסגר, למה הוא נעשה על חשבון חגי ומועדי ישראל? אה. כי זה טוב לכלכלה (כך יש פחות הפסדים). ומדוע כלכלת ישראל חשובה ממועדיה? אין תשובה. שר בממשלה התפטר על כך.
אתן לך דוגמה על הפגיעה ביהודי הפרטי: שני שומרי תורה המבקשים להתדיין אצל בית הדין בהליך בוררות (בהסכמה), אין להליך זה מעמד משפטי תואם בית המשפט. למה? האם בית המשפט חכם יותר? האם דיינים אידיאליסטים העמלים ימם ולילה למען הגותם בתורה בה הם כל כך מאמינים, אנשים כשרונייים אלו חשודים על השקר יותר משופטים בעלי שררה בעלי גאווה עצמית וחשיבות אינסופית?
וכעת רק אומר לך, שאם אנשים רכים בעלי ענווה אמיתית, אנשים הנותנים את עצמם למען הזולת, המתחנכים כל העת למידות טובות לנתינה ולדרך ארץ, יהיו מנהלי המדינה, יהיה כאן הרבה יותר טוב. הרבה יותר אמיתי, הרבה יותר הוגן והרבה יותר מתחשב ומקבל.
תרצה תהיה ציני, תגיד שאני סתם אומר והחרדים הם גונבי כספי הציבור הלוטשים עין לשוחד ולמרמה. תגיד מה שאתה רוצה. וכמובן שלא כל חרדי הוא אכן אוטמטית היושר. כי הרי לא נולדים עם יושר, קונים אותו בחינוך רב שנים, אבל בכללות אתה טועה, כי הציבור החרדי מתחנך לערכים אישיים, נעלים ומוסריים, מה שלא עשתה ולא מרשה מערכת החינוך הכללית (וגם לזה יש סיבה).
תרשה לי להניח שהיהדות איננה זוממת להפוך את המדינה ללא דמוקרטית (דבר המהווה בכל מקרה סכנה מדינית וכלכלית) ואם היא תשאר דמוקרטית, חזקה עליך שתוכל לנסוע בשבת כאוות נפשך (רק לא בשכונות חרדיות) ולנסוע לים 7 בשבוע (רק לא יכריחו את המציל לעבוד בשבת אם הוא לא ירצה).
אה. ואם תרצה לשתות בשבת שוקו, תצטרך לקנות את זה בערב שבת (נורא, אגב).
בכל מקרה אתה אהוב ונרצה בחברה החרדית (ברובה, למעט במאה שערים) הם מאמינים שאתה אח שלהם, הם ירוצו להציל אותך אם נפצעת (הצלה) ויגישו לך עזרה אם נתקעת ברכב (ידידים) ואם חלילה תצטרך סיוע ועזרה רפואיים תפנה אליהם ותיענה בשמחה בגלל שהם כן אוהבים ומכבדים אותך. (אגב, הם גם בטוחים בכך שאם תטעם את טעם השבת כהלכתה תשבה בקיסמה, אבל בלי לחץ)

אנונימי/ת
14.09.2020, 19:47

כנראה שכבודו אינו מבין את מהות הדמוקרטיה, כי דמוקרטיה אינה עריצות הרוב. לידיעתך יהדות היא רוב גם היום, כי גם חילוני הוא עדיין יהודי. גם אם יש רוב להעביר החלטה שאסור להתפלל , זוהי החלטה לא דמוקרטית. אז אתה צריך כנראה לחזור לשיעורי אזרחות. באותו אופן הדרישות שאתה בעצמך מודה שצדקתי - הן אינן דמוקרטיות, גם אם יש רוב להעביר אותן.
כמו הרבה חרדים אחרים גם אתה מבלבל בין פגיעה סוביקטיבית לפגיעה אוביקטיבית.
אנשים טובים ואנשים מושחתים קיימים בכל מקום. עם זה אני מסכים.
אבל קבלת האחר - שמכאן הדיון התחיל , היא ממש לא נחלתם של חרדים. יעידו על כך כל ניסיונות ההחזרה בתשובה. מעולם לא ראיתי אדם חילוני מגיע לאדם חרדי ומנסה לשכנע אותו לאכול טרפה, או לקרוא ספר של ריצ'רדס דוקינס. אבל חרדים שמנסים לשכנע להניח תפילין או להפיץ חומרים - והכי חמור הם עושים זאת לקטינים, ראיתי עשרות פעמים. וגם את הגישה הזו ניתן לראות במשפט האחרון של דבריך.
טול קורה מבין עיניך. חרדים אינם אנשים טובים יותר, גם אם הם בטוחים שהם כאלה.

אנונימי/ת
13.08.2020, 01:58

חבל שאתר מכובד כזה לא מקדיש ידיעה גם למצב התחלואה המדאיג בשטחים ובקרב ערביי ישראל.
ספוילר: מרבית החולים בירושלים הם ערביי מזרח העיר.
ספרו לי אם שמעתם על כך היכן שהוא.

אנונימי/ת
17.08.2020, 10:44

מצב התחלואה בשטחים הוא באחריות הרשות הפלסטינאית. לגבי ערבי ישראל, ברור שבתקשורת זה צוין (אפילו רוני גמזו התבטא בנושא). על הסגר בירכא לא שמעת?

23.08.2020, 22:11

אלון לוי: מהפך במגמת התחלואה בירושלים - לראשונה מזה שבועות ארוכים, גבר בסוף השבוע האחרון מספר המחלימים מקורונה ועמד על 547 לעומת 377 חולים חדשים. מתוך 85 החולים שהתגלו היום, 52 משוייכים למזרח ירושלים, 22 למגזר הכללי ורק 11 למגזר החרדי.

אנונימי/ת
25.08.2020, 12:14

אולי באחריותה אבל הם באים לכאן בעשרות אלפיהם בכל יום.

אנונימי/ת
25.08.2020, 21:24

לא היה מעולם שום סגר בירכא, לבד מבדמיונך הפורה.