• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

מזכ"ל האיגוד לרפואת ילדים: "יש להזדרז ולחסן את הילדים לשפעת"

משרד הבריאות רכש כ-650 אלף מנות חיסון לשפעת בתרסיס לילדים בעלות של 35 מיליון שקל אך פרופ' צחי גרוסמן חושש שהחיסונים לא יינתנו בזמן

חיסון בתרסיס (צילום: יח"צ)
חיסון בתרסיס (צילום: יח"צ)

משרד הבריאות הודיע אמש (ג') כי הוא מקווה לסיים עד סוף נובמבר את מבצע חיסוני השפעת ובין השאר יחוסנו גם ילדים ותלמידי בתי ספר, עבורם הוזמנו כ-650 אלף מנות חיסון בתרסיס בעלות של 35 מיליון שקל. אלא שמזכ"ל האיגוד לרפואת ילדים פרופ' צחי גרוסמן הזהיר לפי דיווח ב"ידיעות אחרונות" מפני העיכוב בחיסון הילדים עקב סכנת שילוב שפעת בתחלואת קורונה.

פרופ' צחי גרוסמן, מזכ"ל האיגוד לרפואת ילדים. "האבחנה בין שפעת לקורונה בחורף  תהיה קשה מאוד"

בשלב זה, לפי מתווה משרד הבריאות שהועבר לקופות החולים, מחוסנים עתה לשפעת "אנשים בסיכון מוגבר" ורק בהמשך יחוסנו האחרים. קופות החולים הכללית,  מכבי שירותי ומאוחדת שבו והבהירו לכל מי שפנה אליהן כי אין מחסור בתרכיבי חיסון.

פרופ' גרוסמן הצביע על הצורך בהשלמת מבצע החיסונים לילדים בהקדם: "האבחנה בין שפעת לקורונה בחודשים הקרובים תהיה קשה מאוד. כשיהיו ילדים מחוסנים, הקושי ייחסך. ילד עם קורונה צריך בידוד. ילד עם שפעת צריך פשוט להישאר בבית ולהחלים.

"באירופה", הוסיף פרופ' גרוסמן, "ניתן החיסון החי-מוחלש במשך שנים. יש עדויות שהוא יעיל. החיסון מתאים מגיל שנתיים עד גיל 50, אך בפועל האוכלוסיה העיקרית המשתמשת בסוג חיסון זה היא הילדים. שיעור התחסנות הילדים בישראל בשנים קודמות היה סביב 25% בעוד שבארה"ב הוא סביב 60%-50%. יש צורך להתחיל מיד בחיסון הילדים, גם כדי שלא יעבירו את המחלה למבוגרים סביבם".

פרופ' צבי פרידלנדר, מומחה למחלות ריאה ומנהל פנימית קורונה ב"הדסה עין כרם", הצביע על השאיפה להגיע עד כדי 80%-70% התחסנות לשפעת, בין השאר כדי למנוע תפוסות של 130-120% בבתי החולים בחודשים הקרובים.

נושאים קשורים:  קורונה,  ילדים,  פרופ' צחי גרוסמן,  פרופ’ צבי פרידלנדר,  חדשות,  שפעת,  חיסון נגד שפעת
תגובות
אנונימי/ת
21.10.2020, 12:55

בחצי הכדור הדרומי השפעת הייתה חלשה מהרגיל, כנראה עקב ריחוק חברתי ומסכות.

אנונימי/ת
21.10.2020, 19:51

זו הפעם הראשונה שאני שומע על חיסון ילדים משפעת! וחשבתי שיש לי ידע רפואי כלי לא רע...

21.10.2020, 21:36

הסתכלו בדוחות ארגון הבריאות העולמי. איפה בעולם היתה מגיפת שפעת בתשעת החודשים האחרונים ? מתי רופאי הילדים יתחילו לדאוג מכך שילדים אינם מגיעים לגנים ובתי ספר ויפסיקו למשוך אותם למרפאות? מישהו חישב כמה ילדים יפתחו תסמינים של חיסון-שפעת שיגרמו לבדיקות מיותרות נוספות ובידוד מיותר?