מינויים

רופא ישראלי מונה לנשיא הפדרציה האירופאית לפריודנטיה

פרופ' ליאור שפירא, מהפקולטה לרפואת שיניים ב"הדסה עין כרם", יעמוד בראש הפדרציה המייצגת מעל ל-16 אלף רופאי חניכיים, רופאי שיניים, חוקרים ואנשי מקצוע בתחום בריאות הפה

פרופ' ליאור שפירא, מהפקולטה לרפואת שיניים בהדסה עין כרם, מונה לנשיא הפדרציה האירופאית לפריודנטיה, לאחר ששימש כסגן יו"ר הוועדה לענייני מדעים וחבר בוועדה המבצעת בארבע השנים האחרונות.

פרופ' שפירא עוסק במחקר חניכיים ובפריודונטיה קלינית במשך שנים רבות, ובמהלכן שימש כמנהל פרויקטים, כמנהל המחלקה ב"הדסה" וסגן דיקן באוניברסיטה העברית.

עם בחירתו אמר פרופ' שפירא: "בכל שנה ממליצות המדינות השונות על מועמד מטעמם לנשיאות הפדרציה ולאחר מכן מתקיימת הצבעה כשלכל מדינה יש קול אחד. הבעתי את נכונותי להשפיע והצלחתי ליצור אהדה בקרב המדינות החברות וזה מה שהוביל לבחירתי כנשיא. אני מאוד מתרגש מהמינוי. יש המון אחריות על הכתפיים, אך אני בטוח שאעמוד בזה. נכון לעכשיו, אנחנו נמצאים בראש החץ של רפואת השיניים העולמית ועלינו לדאוג לשמר אותה ככזאת".

הפדרציה האירופאית לפריודונטיה EFP היא ארגון ללא כוונת רווח, שקם במטרה לקדם את המודעות והחשיבות לבריאות החניכיים ולקשר שלה לבריאות הכללית. הפדרציה מייצגת מעל ל-16,000 רופאי חניכיים, רופאי שיניים, חוקרים ואנשי מקצוע בתחום בריאות הפה מאירופה ובעולם, והיא פועלת כקהילה אחת של 37 חברות לאומיות, רובן מאירופה.

הפדרציה הוקמה לפני 30 שנה והפכה לגורם מרכזי ביותר בתחום רפואת השיניים באירופה ובעולם. החזון שלה הוא "בריאות חניכיים לחיים טובים יותר". פרופ' שפירא חבר ופעיל באיגוד הישראלי למחלות חניכיים, שהינו חלק מהפדרציה האירופאית.

"האיגוד הישראלי למחלות חניכיים, בו לוקחים חלק פעיל כל רופאי החניכיים בארץ ובכללם חוקרים מדעיים מירושלים, מתל אביב ומחיפה, מוערך מאוד בתוך הפדרציה. מדובר בחוקרים ורופאים מהמובילים בארץ ומוכרים באירופה", ציין פרופ' שפירא.

עוד אמר: "אנחנו בתקופה לא פשוטה בעקבות התפשטות הנגיף, ואני מקווה שהשנה הקרובה תהיה בסימן חזרה לשגרה. המטרה שלנו היא לחזור למפגשים בין אנשים, לסדנאות ולכנסים מקצועיים שנעדרו בשנה האחרונה, והפכו, לצערנו, לקשר וירטואלי בלבד. עם זאת, צברנו כישורים חדשים, למדנו כיצד להשתמש בטכנולוגיה מודרנית כדי לשמור על קשר, פיתחנו פלטפורמות לתקשורת ולמידה אלקטרוניות ולמדנו כיצד להשתמש במדיה החברתית כדי לתקשר עם בעלי העניין שלנו ביעילות. כל אלה ישמשו אותנו ויישארו איתנו לאחר שהנגיף ייעלם ואנחנו נרתום אותם למטרות קידום הבריאות".

על מטרותיו בתפקיד אמר פרופ' שפירא: "אני שם למטרה לשמור על ה EFP ככוח המניע והמשפיע של הפריודנטיה ברחבי העולם, כשהאסטרטגיה היא להתמקד בשיפור בריאות החניכיים כחלק מבריאות הפה והגוף. לשם כך אני מתכנן ליצור שיתוף פעולה עם רופאי המשפחה, שהם הקו הראשון של הטיפול הרפואי, כדי לקדם את בריאות הציבור. יצרתי קשר ראשוני עם נשיא הפדרציה האירופית לרופאי משפחה, שגם הוא ישראלי, ויש תקווה שיחד איתו נצליח להעלות את המודעות לנושא בשנה הנוכחית.

"בתוך הפדרציה המטרה היא להגביר את ההשפעה של נשים קלינאיות ונשים חוקרות. יש לנו דור חדש של נשים מקצועיות ואיכותיות, אבל הייצוג שלהן עדיין נמוך בפורומים המקצועיים - וזה הזמן לשנות את זה. "בנוסף, השנה היא שנת ה-30 לייסוד הפדרציה האירופאית ואני מתכוון בשנה זו לקדם את הפדרציה לארגון ירוק שתומך בקיימות. שיתופי הפעולה שאנו יוצרים הופכים אותנו לחברה גלובאלית, כשמטרת העל היא לקדם את בריאות חלל הפה בפרט ובריאות הציבור בכלל".

נושאים קשורים:  בריאות הפה,  פרופ' ליאור שפירא,  הפדרציה האירופאית לפריודונטיה,  מינוי,  חדשות
תגובות