COVID-19 בישראל

בתי המרקחת החלו לשווק בדיקות קורונה ביתיות מהירות

במשרד הבריאות מבהירים: על מי שנמצא חיובי בבדיקת אנטיגן מהירה יש להיכנס באופן מיידי לבידוד ולבצע בהקדם בדיקת PCR לאימות התוצאה

בדיקת קורונה לשימוש עצמי. צילום: שאטרסטוק

החל מהשבוע יחל שיווק של ערכות בדיקה מהירות לקורונה בפארמים ובבתי המרקחת. בדיקות אלו נועדו לשימוש הציבור בהתאם להנחיות. תוצאה שלילית בבדיקות אלו אינה משמשת כאסמכתא כלשהי לטובת כניסה למקומות או כל דבר אחר והיא לשימוש אישי בלבד.

משרד הבריאות הודיע היום (ג') כי בבתי המרקחת החלו בשיווק בדיקות קורונה ביתיות מהירות ופרסם מידע והנחיות בנושא לציבור. בנוסף, בקרוב צפויות עמדות ביצוע בדיקות מהירות על ידי דוגמים הרשומים במשרד הבריאות, באתרי בדיקה הפרוסים ברחבי הארץ. תוצאה שלילית בבדיקות אלו עבור מי שאינו מחוסן או מחלים מאפשרת כניסה למקומות הפועלים בתו שמח, או תו ירוק למשך 24 שעות, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

הבדיקות המהירות (אנטיגן), בהן הבדיקות הביתיות, הן בדיקות לגילוי נגיף קורונה המבוססות על טכנולוגיה שאינה מצריכה שינוע הבדיקה למעבדה ומאפשרת מתן תשובה תוך 15 עד 30 דקות מרגע הדגימה. אמנם הבדיקות המהירות הן בעלות רגישות פחותה מזו של בדיקות ה-PCR הרגילות, אך הן מאפשרות זיהוי מהיר וטוב מספיק במקרים בהם העומס הוויראלי גבוה, ציינו במשרד הבריאות.

עוד הודגש כי בדיקות אנטיגן אינן תקפות בשימוש לצורך מעבר גבול או טיסה אלא רק בדיקות PCR. על מי שנמצא חיובי בבדיקה מהירה יש להיכנס באופן מיידי לבידוד ולבצע בהקדם בדיקת PCR, לאימות התוצאה. אם תוצאת ה-PCR שלילית, אזי ניתן לצאת מבידוד (תוצאת ה-PCR גוברת על האנטיגן). אם לא בוצעה בדיקת PCR, יש להשלים את תקופת הבידוד כמו מי שנמצא חיובי בבדיקת PCR.

נושאים קשורים:  בדיקות מהירות,  קורונה,  בדיקה ביתית,  משרד הבריאות,  בדיקת אנטיגן,  בדיקת PCR,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
27.07.2021, 16:43

תוכלו להביא מידע על רמת האמינות של הבדיקות?