COVID-19 עולמי

מאז פרוץ המגיפה: יותר נשים עם יתר לחץ דם בארה"ב

עורכי הדו"ח, שפורסם ב-Circulation, מודים שאין להם הסבר מדויק לתופעה אבל ברור להם שהפנדמיה המטילה על בני האדם יותר לחצים נפשיים והביאה גם לשינויים באורח החיים

בדיקת לחץ דם באישה. צילום: שאטרסטוק

אחת מתופעות הלוואי של מגפת הקורונה: לחץ הדם הממוצע עלה במיוחד בקרב נשים. או במלים אחרות: גדל מספר הנשים עם יתר לחץ דם בהשוואה למצב לפני המגפה. מחקר על כך שהמתמקד באמריקנים פורסם שלשום (ב') ב-Circulation, כתב העת הרפואי של ה-AHA.

המחקר ניתח נתונים לגבי 464,585 עובדים מכמה חברות ובני הזוג שלהם מכל 50 המדינות בארה"ב במסגרת פרויקט בשם Quest Diagnostics – סקר שנתי על מצבם הבריאותי של מאות אלפי אנשים (מקביל לתוכנית הסקר בשיבא).

בתוכנית השנתית הזאת המשתתפים עוברים סדרות של בדיקות לחץ דם. את התוכנית ואת הדיווח הוביל ד"ר לוק לאפין (Luke Laffin) מנהל שותף של המרכז הרפואי העוסק בהפרעות בלחץ הדם ב"קליבלנד קליניק".

בדו"ח הודגש כי מאז שפרצה מגפת הקורונה בעולם מספר האנשים עם יתר לחץ דם הוכפל ובאופן מובהק מדידות לחץ הדם שנעשו בין אפריל לדצמבר 2020 כאשר התפשטה מגפת הקורונה, תוך השוואה לשנת 2019, הראו שהעלייה הממוצעת היא ב-1.1 עד 2.5 מ"מ כספית או mmHg יותר גבוה לעומת השנה הקודמת בלחץ הדם הסיסטולי ובין 0.14 ל-0.53 במדד הדיאסטולי.

עורכי הדו"ח מודים שאין להם הסבר מדויק לתופעה אבל ברור להם שהפנדמיה המטילה על בני האדם יותר לחצים נפשיים והביאה גם לשינויים באורח החיים, תרמה לכך.

באוגוסט דיווח The Lancet כי בקרב בני 79-30 בעולם נרשמה עלייה ניכרת, כפולה, בקרב אנשים עם יתר לחץ דם כאשר יותר ממחציתם אינם מטופלים לשם איזון.

נושאים קשורים:  יתר לחץ דם,  קורונה,  19-COVID,  AHA,  חדשות
תגובות