חדשות

שר הבריאות: "נקצה עשרות מיליונים לתמיכה ביוזמות חדשניות בבריאות"

בתי החולים וקופות החולים ייהנו ממענק בסך של כ-55 מיליון שקל להקמת תשתיות למחקר ופיתוח חידושים טכנולוגיים בתחום הבריאות הדיגיטלית

פתרונות טכנולוגיים ברפואה. אילוסטרציה

שר הבריאות ניצן הורוביץ הודיע בשבוע שעבר בכנס HealthIL 2021, שהוקדש לחדשנות טכנולוגית בתחום הבריאות, כי משרדו יקצה עשרות מיליוני שקלים לארגוני הבריאות – בתי החולים וקופות החולים – כדי שיקדמו הקמת תשתיות למחקר ופיתוח בתחום הבריאות הדיגיטלית.

הורוביץ ציין כי הוא ומשרדו מכירים בחשיבות החדשנות בבריאות עבור מערכת הבריאות הישראלית: "תחום הבריאות הדיגיטלית כבר כאן וישראל צריכה ויכולה להיות מובילה עולמית בתחום. בתקופת הקורונה הוכיחה מערכת הבריאות הישראלית יכולות מדהימות להטמעת חדשנות בקצב שיא. חברות סטארט-אפ ישראליות העוסקות בתחום הזה זקוקות לדחיפה".

על פי יוזמת משרד הבריאות, רשות החדשנות ומטה ישראל דיגיטלית שבמשרד הכלכלה והתעשיה, נקבע כי ארגוני הבריאות ייהנו ממענק בסך כולל של כ-55 מיליון שקל לפיתוח תחום הבריאות הדיגיטלית.

הנושאים שסומנו כבעלי חשיבות ראשונה במעלה, באמצעות פיתוחים טכנולוגיים חדשניים: הגברת  שיתופי הפעולה בין שירותי הבריאות בהתאמה אישית לחולה; שיפור תחום אבטחת הסייבר במערכת הבריאות כמסקנה מהמתקפה ששיתקה את המרכז הרפואי הלל יפה בחדרה ואמורה לשמש "מקרה בוחן", וגם פיתוח חידושים טכנולוגיים שיתרמו משמעותית לשם הפחתת השחיקה של הצוותים הרפואיים. כמו כן, שימוש בטכנולוגיות מתחום ה"גיימינג" למתן ייעוץ ואף טיפול מרחוק, הפעלת טכנולוגיות דיגיטליות לניטור מצב החולה וגם שימוש בבינה מלאכותית לניתוח נתונים.

במהלך הכנס גם עלו לדיון הנושאים: כיצד להשתמש בטכנולוגיות החדשניות לטיפולים בחברה הערבית, שילוב צוותים רפואיים בפרויקטים של חברות סטארט-אפ והרחבת השתתפות החרדים בתחום החדשנות.

נושאים קשורים:  בריאות דיגיטלית,  משרד הבריאות,  חברות סטארט-אפ,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
17.12.2021, 11:21

כבוד השר,
עד לזרימת מיליונים למערכת חולה וגוססת בגלל חוסר יעילות חולנית אני מציע לך, אם בכלל הכפת לך מה הרופאים חושבים:
1. השקעה ראשונית בתשתית IT נורמלית. לך תבדוק, בכל בית חולים, אחד אחד, איזה פיגור נוראי יש!
2. נסה לשנות חוקי ההסכם הקיבוצי: לך תראה איזה ביזבוז זמן וכח אדם קורה בבוקר כאשר על אותה הפעולה משתתפים ברצף כמה אנשים.
3. לך תבדוק כמה בדיקות מיותרות נעשות בלי חשבון ובלי צורך, ואף אחד לא אחראי על זה.
4. לך תקרא מה הולך באולם עם הטלמדיסין: אין יותר צורך בכל כך אנשי צוות.
והרשימה ארוכה…אבל כל עוד מנהלים שלנו הם בני …יותר מדי, לא יכולים לשנות כלום, כי גם לא מבינים או, להפך, מבינים טוב מאוד שמארכת יעילה תזרוק אותם אחוצה בלי למצמץ!
כבוד השר, בלי כל הבדיקות הנ״ל כבר החלטת להזרים כסף: עצור! עצור!!! כך את הזמן שלך, לך בשטח ודבר עם האנשים למתא, לא עם המנהלים! תקבל צמרמורת מה תגלה!!! יש יותר מדי כסף ואנשים, לא שחסר. אבל אם הניהול הוא בנוי על הפסד כברירת מחדל אין שום תקווה. מה דעתך לעשות כל מנהל מחלקה ובית חולים אחראי עם ״הראש״ שלו על מה קורה? מה דעתך ליצר תפקיד חדש ע״ש ״משטרת כלכלת הבריאות״! יכול להיות שתוך זמן קצר יופיע תואר חדש:
Financial incompetence!
על תזרים גרוש! אתה זורק בתוך חור שחור שאף אחד לא יהיה מסוגל להסביר לאן נהלם הכסף!
הצלחה!

אנונימי/ת
17.12.2021, 22:07

אף פעם לא נכתבה תגובה ראויה כל כך , אני מטער שאני צריך לכתובאת דברי באנונימיות אבל אני גאה לראות שיש אנשים שחושבים ככה.

יש כזה דבר שר הבריאות?