חדשות

ב"איכילוב" יחל לפעול תא לחץ לטיפול ברפואה היפרברית

הטיפול בתא לחץ במרכז הרפואי בתל אביב, שיחל לפעול כבר בשבוע הבא, מחולק לשלוש קבוצות עיקריות: נזקי קרינה, פצעים קשי ריפוי ופגיעות נוירולוגיות וקוגניטיביות במבוגרים וילדים

תא הלחץ החדש ב"איכילוב". צילום: ליאור צור/ דוברות בית החולים

המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב הודיע היום (ג') על פתיחתו של המכון לרפואה היפרברית – טיפול בתא לחץ, כולל שני מדורים של תא לחץ הכוללים 20 מקומות. לאחר סיום תקופת ההרצה ומתוך כוונה לסייע במצוקת התורים הגדולה לטיפול חדשני זה, יופעל תא הלחץ ב"איכילוב" בהתאם לדרישה ועד במידת הצורך, מסביב לשעון.

הטיפול בתא לחץ במרכז הרפואי בתל אביב, שיחל כבר בשבוע הבא, מחולק לשלוש קבוצות עיקריות: נזקי קרינה, פצעים קשי ריפוי, פגיעות נוירולוגיות וקוגניטיביות במבוגרים וילדים, וכן מצבים רפואיים שונים כגון: פיברומיאלגיה, איבוד שמיעה פתאומי, פציעות ספורט ועוד.

משרד הבריאות כלל 15 התוויות טיפול בתא לחץ במסגרת סל הבריאות. ביניהם: טיפול בנזקי קרינה לרקמה רכה ולעצם, טיפול משולב עם כירורגיה משקמת לאחר טיפול בקרינה, טיפול בפצעים קשיי ריפוי שלא הגיבו לטיפולים אחרים, בעיקר פצעים על רקע היפוקסיה רקמתית כגון במקרים של אי ספיקת ורידים ורגל סוכרתית; טיפול בכוויות, טיפול בזיהום עמיד בעצמות, שאינו מגיב לטיפול, טיפול בחסימה חריפה של עורק הרשתית, טיפול בדלקת באוזן התיכונה, אנמיה קיצונית, תאונות צלילה. טיפולים שלא כלולים בסל הבריאות מתבצעים באופן פרטי או במימון ביטוחי בריאות פרטיים.

טיפול רפואי בתא לחץ ניתן למגוון בעיות רפואיות כשהשהות בתא מעלה את רמת החמצן בדם וברקמות הגוף באמצעות מנגנון הפעולה של חמצן היפרברי - חמצן בלחץ אטמוספירי גבוה. מנגנון זה מעודד תהליכי ייצור חדשים של תאים והזרמת חמצן לאזורים הסובלים מחוסר חמצן ובכך מאפשר ריפוי פצעים ועידוד פעילות ברקמות שאינן מוזמנות בחמצן.

החמצן המועשר אותו נושמים בתא הלחץ הופך לחמצן מומס בכמות גבוהה ומגיע לרקמות החולות בריכוז גבוה בכ-1,200%. בתהליך זה מואצים מנגנוני הריפוי הטבעיים של הגוף, על ידי צמיחת פקטורי גדילה בתא ותאי גזע בפרט. בכל תא ולכל טיפול מתלווה אחות/ פרמדיק לטיפול לצורך הדרכה והשגחה על המטופלים.

נושאים קשורים:  טיפול בתא לחץ,  איכילוב,  רפואה היפרברית,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
19.01.2022, 19:03

טיפול בדלקת באוזן התיכונה??
אולי טיפול ב necrotizing external otitis אצל חולים סכרתיים…

אנונימי/ת
19.01.2022, 19:54

חמצן היפרבארי לא הוכח כמשפר פגיעות נוירולוגיות בילדים. ולפיברומיאלגיה - זו בדיחה??

19.01.2022, 22:22

למה צריך תא לחץ נוסף במדינת ישראל?
אין הוכחה שחוץ מתאונות צלילה יש הצדקה לכך. כמה תאונות צלילה יש בתל אביב? ואם חש אז האמבולנס מגיע מהר לאסף הרופא

אנונימי/ת
21.01.2022, 10:00

הכסף יעוור עיני... ת"א לחץ לא הוכח כמשפר פגיעות קוגניטיביות או מרפא פיברומיאלגיה. כן הוכח שהוא ממלא את הכיס של בית החולים...