חדשות

טיפול ייחודי של מומחי שערי צדק ומאיו קליניק חסך השתלת דפיברילטור

טיפול ייחודי בסיוע מומחה בעל שם עולמי ממאיו קליניק למטופל עם הפרעת קצב חדרית מהירה מנע צורך בהשתלת דפיברילטור למטופל בהליך שבוצע אתמול (ד'), בבית החולים שערי צדק

בעזרת אקו לבבי שעשו פרופ' פול פרידמן, מנהל מחלקת הלב של מאיו קליניק ומומחה מוביל בעולם בטיפול בהפרעות קצב, ביחד עם מנהל מרכז הלב פרופ' מיכאל גליקסון ומומחי מרכז הלב, פרופ' יואב מיכוביץ ודר' משה רב אחא, מהיחידה להפרעות קצב, אותר המקור להפרעת הקצב במבנה שריר הלב ונצרב.

פרופ' גליקסון סיפר כי המטופל, בן 50, סבל מהפרעת קצב חדרית מהירה מאוד ופנה לשערי צדק לאחר שבבית חולים אחר עבר כמה ניסיונות צריבה ללא הצלחה ולא הצליחו לאתר את הסיבה להפרעת הקצב. "המטופל הוא אדם בריא. מכיוון שידענו שלפרופ' פרידמן מיומנות וניסיון רב באקו לב, ביקשנו אותו לקחת חלק בבדיקה, שבה גילינו סוג של מפרצת כמעט מיקרוסקופית באזור מאוד מסויים של המסתם התלת צניפי (טריקוספידלי),  שלא התגלה באף בדיקת MRI או CT קודם לכן. המיומנויות הגדולה של הרופא באקו לב, סייעה למצוא את הממצא המאוד לא רגיל הזה".

המקום נצרב והכיוון של השתלת דפברילטור ירד מעל הפרק. המטופל שוחרר בתום הטיפול ויישאר במעקב.

במהלך ביקורו של פרופ' פרידמן, בוצעו בנוסף כמה פעולות מורכבות נוספות במחלקת הלב, במסגרת שיתוף פעולה רב שנים בין שערי צדק למאיו קליניק מרכז הלב המוביל בעולם. בשנה זו ניתן דגש על טיפול בהפרעות קצב בחולים עם הפרעות מורכבות שהצריכו טיפול ייחודי.

מנהל מרכז הלב המשולב, פרופ' גליקסון סיכם ואמר: "שיתוף הפעולה עם מאיו קליניק הוא חלק חשוב בפעילות שלנו, ומאפשר לנו להתייעץ ולשמוע דעה נוספת על מקרים מורכבים ולבצע לפי צורך גם פעולות מורכבות עם מומחים מובילים בעולם בתחומם ממאיו. הבסיס לקשר המתמשך הוא קשרי ידידות אמיצה שנקשרו במשך השנים, ההערכה הרבה של צוות מאיו ליכולות הקיימות במרכז הלב של שערי צדק והעובדה שארבעה מבכירי מרכז הלב התמחו בעצמם במאיו קליניק".

נושאים קשורים:  חדשות,  הפרעת קצב חדרית,  מאיו קליניק,  המרכז הרפואי "שערי צדק",  ד"ר יואב מיכוביץ,  ד"ר משה רב-אחא,  פרופ' מיכאל גליקסון,  אקו לב
תגובות