חדשות

מחזור חודשי קצר נקשר לסיכון גבוה יותר למחלת לב כלילית

במחקר עוקבה נרחב מהמאגר הביולוגי של בריטניה נמצא קשר בין סדירות ואורך המחזור החודשי למחלות לב וכלי דם. הנה הנתונים

מחלות לב בנשים. אילוסטרציה

מחזור וסת ארוך (35 ימים) או קצר (קטן או שווה ל-21 ימים) נמצא קשור לסיכון מוגבר למחלות קרדיווסקולריות (CVD) ופרפור פרוזדורים אך לא לאוטם שריר הלב, אי ספיקת לב או שבץ מוחי. כך עולה ממחקר שממצאיו התפרסמו השבוע בכתב העת  Journal of the American Heart Association.

מחזור חודשי קצר היה קשור לסיכון גבוה יותר למחלת לב כלילית ואוטם שריר הלב. החוקרים מצאו כי למשתתפות עם מחזורים של פחות מ-21 יום או יותר מ-35 ימים היה סיכון גבוה ב-19% למחלות לב בהשוואה לנשים עם מחזור סדיר.

החוקרים רצו לבדוק את הקשר בין מאפייני המחזור החודשי, משך המחזור וסדירותו במהלך החיים למצב הלב ומערכת הדם. מחקר העוקבה  כלל יותר מ-58,000 נשים, בגיל ממוצע 46, מהמאגר הביולוגי של בריטניה, שלא סבלו ממחלה קרדיווסקולרית (CVD) בתחילת המחקר ודיווחו על מחזורים סדירים ועל משך המחזור.

במהלך תקופת מעקב חציונית של 12 שנים, תועדו 1,623 מקרים של אירועים קרדיווסקולריים, כולל 827 מקרים של מחלת לב כלילית, 199 אוטמים שריר הלב, 271 שבץ מוחי, 174 מקרים של אי ספיקת לב ו-393 מקרים של פרפור פרוזדורים. לנשים עם מחזורים קצרים יותר היה סיכון מוגבר ב-29% ללקות באירוע קרדיווסקולרי ולנשים עם מחזור ארוך יותר עמד הסיכון המוגבר על 11%.

עוד מצאו החוקרים כי לנחקרות עם מחזורי מחזור קצרים יותר היה סיכון גבוה ב-38% לפרפור פרוזדורים, בעוד שלנשים עם מחזורים ארוכים יותר היה סיכון גבוה ב-30% לפרפור פרוזדורים.

החוקרים מצאו השפעה משמעותית על הסיכון ל-CVD בנשים מעשנות עם מחזור וסת לא סדיר שלהן רמות נמוכות יותר של כולסטרול ליפופרוטאין בצפיפות גבוהה. מחזור וסת לא סדיר, לפי הממצאים, עשוי להיות גורם סיכון שלא הוכר בעבר לפרפור פרוזדורים.

נושאים קשורים:  מחזור חודשי,  מחלות לב וכלי דם,  בריאות האישה,  מחקרים,  בריטניה,  חדשות
תגובות