חדשות

מענקים ל-3 מחקרים משותפים ל"שיבא" ולביה"ח לילדים בסינסינטי

המחקרים, שייערכו על ידי רופאי ילדים, עוסקים בתחום סרטן הדם, בגנטיקה של שלשול סורר (IDIS) ובתחום הרפואה הרגנרטיבית של הלב

שלושה מחקרים משותפים לרופאים מבית החולים לילדים ב"שיבא" ולבית החולים לילדים בסינסינטי, יזכו במענקי מחקר במסגרת שיתוף הפעולה בין שני בתי החולים. בחירת המחקרים נעשתה בתהליך שיפוט ארוך. הסכם שיתוף הפעולה בין שני בתי החולים נחתם בשנה שעברה, והוא כולל תוכנית מפורטת למענקי המחקר.

המחקרים וראשי הצוותים שיזכו במענקים הם:

- בתחום הסרטן : מחקר שיובילו פרופסור שי יזרעאלי משיבא ופרופסור ג'יימס מולוי מסינסינטי ויעסוק בתת-סוג של לוקמיה - ביפנוטיפית - אצל ילדים. החוקרים יתמקדו בסמנים ייחודיים משולבים של תאי לימפה ותאים מיאלואידיים המבוטאים במחלה. כיום, לא ידועה הפתוגנזה של לוקמיה זו וכן לא ידועות גישות טיפול יעילות. במחקר המשותף ייבנו מודלים ניסיוניים של לוקמיה כדי לאפיינה ולמצוא לה גישות טיפוליות.

- בתחום הגנטיקה: מחקר משותף לפרופסור יאיר אניקסטר משיבא ולפרופסור ג'יימס וויילס מארה"ב, שיעסוק בגורמים הגנטיים המשפיעים על שלשול סורר של תסמונת הינקות ( IDIS). שלשול סורר של תסמונת הינקות (IDIS) היא תסמונת לא זיהומית הנמשכת למעלה משבועיים. 11 חולי IDIS ממשפחות שונות ממוצא עיראקי יטלו חלק במחקר, כדי לזהות מוטציות גנטיות הקשורות במחלה. בעזרת רצף ה-DNA של החולים, יחד עם מיפוי גנטי, זוהו כבר שני אללים שונים על כרומוזום 16 (16p13.3). שיתוף הפעולה נועד ללמוד את הפתולוגיה של ה-IDIS תוך שימוש בטכנולוגית תאי הגזע הפלורי-פוטנטיים שפותחה בסינסינטי. זיהוי הפגמים הגנטיים הגורמים ל-IDIS במשפחות אלו עשוי לשפוך אור על הפתוגנזה וההתפתחות של המחלה.

- בתחום הרפואה הרגרנטיבית: מחקר משותף של פרופסור יהונתן ליאור משיבא ופרופסור ריצ'רד לנג מארה"ב. יעסוק בתיקון והתחדשות שריר הלב. השכיחות הגוברת של אי ספיקת לב לאחר התקף לב מציבה כיום אתגרים עצומים למערכות הבריאות בעולם. המחקר המשותף שואף ללמוד את תפקידם של תאי הדם הלבנים, המקרופאגים, בתיקון הלב הנפגע. המטרה לטווח הארוך: לייעל את הריפוי וההתחדשות התאית כדי למנוע אי ספיקת לב.

פרופסור בנימין דקל משיבא ופרופסור מרק רוטנברג מביה"ח לילדים בסינסינטי, יזמו את התוכנית לשיתוף פעולה רפואי חינוכי ומחקרי נרחב בין שני המוסדות, מתוך הכרה ששיתופי פעולה מסוג זה עשויים להוביל לפריצות דרך רפואיות. התוכנית זכתה לעידודו ולתמיכתו של פרופסור שלמה נוי, סגן מנהל המרכז הרפואי לעניינים אקדמיים ומו"פ. משיבא נמסר, כי בעתיד יש כוונה להקים בקמפוס בתל השומר מרכז מחקר משותף לשני בתי החולים.

נושאים קשורים:  חדשות,  בית החולים לילדים בסינסינטי,  המרכז הרפואי "שיבא"
תגובות