חדשות

"פורייה" נערך לבצע עד 150 ניתוחי לב ומעקפים בשנה במחלקה החדשה

הניתוח הראשון במחלקה החדשה לניתוחי לב בוצע שלשום (יום א') בהצלחה; השתתפו בו רופאים שהגיעו מ"שיבא" וימשיכו להגיע לביצוע הניתוחים הבאים; פרופ' אהוד רענני: "לא הרגשתי שזה ניתוח ראשון או שמדובר ביחידה חדשה. הניתוח בוצע בצורה המקצועית ביותר"

מימין: ד"ר ארז קכל, פרופ' עופר אמיר ופרופ' אהוד רענני (צילום: "פורייה")

המרכז הרפואי "פורייה" בטבריה נערך לבצע 150-100 ניתוחי לב ומעקפים בשנה הראשונה להפעלת היחידה החדשה לניתוחי לב ובשנתיים-שלוש הבאות היעד הוא להגיע ל-300-200 ניתוחים כאלו בשנה; כך מסר פרופסור אודי רענני, מנהלת מחלקת ניתוחי הלב במרכז הרפואי "שיבא" המלווה את הקמתה והפעלתה של יחידת ניתוחי הלב ב"פורייה".

שלשום (יום א') בוצע בבית החולים בטבריה ניתוח הלב הראשון, שהיה ניתוח מעקפים. מנהל היחידה חדשה לניתוחי לב הוא ד"ר ארז קכל. בבית החולים "פורייה" הגדירו את האירוע כ"ציון דרך היסטורי הנושא בשורה גדולה לתושבי הגליל".

צוות המנתחים בניתוח המעקפים ב"פורייה" (צילום: "פורייה")

צוות המנתחים בניתוח המעקפים ב"פורייה" (צילום: "פורייה")

פרופ' רענני: "מהיום תושבי הצפון מקבלים מבחינת רמת הכירורגיה וניתוחי הלב את מה שמקבלים תושבי מרכז הארץ"

את הניתוח הראשון ביצעו יחד פרופסור רענני וד"ר קכל. הצוות בחדר הניתוח עבר הכשרה אינטנסיבית לקראתו. "הניתוח עבר בצורה מצוינת", מסר פרופ' רענני, "והמטופל הועבר לאחר מכן למחלקת טיפול נמרץ לב להתאוששות. אני אישית מרגיש שמחה גדולה וסיפוק שהגענו לרגע הזה. אנחנו עובדים על זה חודשים רבים. וכן, הרגשתי ממש בבית - לא הרגשתי שזה ניתוח ראשון או שמדובר ביחידה חדשה. הניתוח בוצע בצורה המקצועית ביותר".

פרופ' רענני הוסיף: "מהיום תושבי הצפון מקבלים מבחינת רמת הכירורגיה וניתוחי הלב את מה שמקבלים תושבי מרכז הארץ. מדובר ברפואה מתקדמת ובסטנדרטים הכי גבוהים שיש. הצוות הוא מקצועי ומיומן, שבחלקו עובד גם בשיבא. כל הבכירים ואני בראשם נמשיך להגיע וללוות את היחידה".

פרופסור עופר אמיר, מנהל המערך הקרדיו-וסקולרי ב"פורייה" הוסיף: "מדובר בפרויקט המנגיש את כל הנושא של ניתוחי לב-חזה לתושבי הצפון והגליל ומאפשר להם לקבל שירות מציל חיים בסמיכות למקום מגוריהם ומבלי להיטלטל עד לחיפה או למרכז הארץ". הוא הדגיש, כי הצוותים שיגיעו מ"שיבא" כדי לסייע בניתוחים הבאים יהיו בזמינות מלאה. "הדבר גם יאפשר לבית החולים להתקדם במערך הקרדיו-וסקולרי, להמשיך ולבצע פעולות מורכבות יותר שעד עתה היו מוגבלים בביצוען בשל היעדר גיבוי כירורגי מעין זה", הוסיף.

צוות המנתחים בניתוח המעקפים ב"פורייה" (צילום: "פורייה")

צוות המנתחים בניתוח המעקפים ב"פורייה" (צילום: "פורייה")

בית החולים חשף את שמו של המנותח הראשון ואת פרטי מצבו: איתן בראון, בן 50, תושב טבריה, הסובל מבעיות לב ב-14 השנים האחרונות, במהלכן עבר לא פחות מ-30 צנתורים והשתלות תומכנים בבתי חולים שונים בארץ. אחד העורקים המרכזיים שלו נסתם לגמרי, כולל התומכנים שבתוכו, וכתוצאה מכך סבל מתעוקת חזה ומירידה משמעותית במצבו התפקודי.

בשלב זה עוד 10 מטופלים ממתינים לניתוחים שיבוצעו במהלך החודש ובתחילת מאי. מקרים דחופים ולא מתוכננים יטופלו בהתאם. "המערכת ערוכה גם להם", ציין ד"ר קכל.

נושאים קשורים:  חדשות,  ניתוחי לב-חזה,  פרופסור אודי רענני,  המרכז הרפואי "שיבא",  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות
14.04.2015, 07:47

צעד חשוב לצימצום פערים ברפואה , בין המרכז לפיריפיריה
כל הכבוד יישר כוח

15.04.2015, 16:29

יישר כח לפרופ' אהוד רענני ולד"ר ארז קכל.
בתגובתי הקודמת בענין התיחסתי לחשיבות הרבה ולחיוניות שבקיום יחידה לניתוחי לב בזירה הצפון מזרחית של מדינתנו.
יחידה כירורגית זאת תעמוד, כמובן, גם לרשות המטופלים של המרכז הרפואי רבקה זיו בצפת.
בהזדמנות זאת אביע דעתי על צורך ביסוד מרכז רפואי חדיש ומודרני בעיר מודיעין
אשר ישרת את כלל הישובים במטה יהודה ובשפלה מבית שמש במזרח ועד רמלה-לוד
במערב.

16.04.2015, 23:25

אני רוצה לברך את צוות כיר לב ובראשם פרופ רענני- תמשיכו בעבודה פורייה . זה יום היסטורי לתושבי הצפון וזה מקרב רפואת המרכז לצפון .
אני זוכר בתחילת שנות ה 80 הייתי מתמחה בקרדיולוגייה בב"ח בני ציון ואז היה מפנה דומה פרופ גדעון
מרין מגיע מב"ח הדסה ופותיח מח ניתוחי לב בב"ח רמב"ם והשנייה בב"ח כרמל .
ד"ר מעלוף סלים
מומחה למחלות לב

אנונימי/ת
09.05.2015, 21:36

שמועה טובה תדשן עצם, כייף לקרוא על כך.