חדשות

CoViNet – הושקה רשת מעבדות גלובלית של ארגון הבריאות העולמי

36 מעבדות ברחבי העולם יפעלו במשותף לגילוי מוקדם ומדויק, ניטור והערכה של נגיפים עם השפעה על בריאות הציבור

עובד במעבדת נגיפים, חוקר. אילוסטרציה.

ארגון הבריאות העולמי השיק את CoViNet, רשת מעבדות גלובלית לנגיף הקורונה, במטרה לתאם בין מומחים ויכולות גלובליות לגילוי מוקדם ומדויק, ניטור והערכה של נגיפים שלהם השפעה על בריאות הציבור.

"קובינט" מרחיבה את רשת מעבדות המיקוד בנגיף הקורונה של ארגון הבריאות העולמי, שהוקמה במהלך הימים הראשונים של המגיפה. בתחילה התמקדה רשת המעבדות בנגיף הגורם לקורונה, SARS-CoV-2, אך כעת היא תורחב ותטפל במגוון רחב יותר של נגיפים, כולל MERS-CoV ונגיפים חדשים פוטנציאליים.

הרשת כוללת כיום 36 מעבדות מ-21 מדינות בכל שישה אזורי ארגון הבריאות העולמי. נציגי המעבדות נפגשו השבוע בז'נבה לגיבוש תכנית פעולה לשנים 2024-2025, על מנת לספק למדינות החברות בארגון ידע בנושא גילוי מוקדם, הערכת סיכונים ותגובה לאתגרי בריאות הקשורים לנגיף הקורונה. ברשת פועלים מומחים בתחומי בריאות האדם, בעלי החיים והסביבה והיא מחזיקה בגישת בריאות אחת (One Health) לניטור והערכה של התפתחות והתפשטות נגיף הקורונה.

נתונים שנוצרו באמצעות הרשת ישמשו, בין השאר, בסיס לעבודתן של קבוצות הייעוץ הטכניות של ארגון הבריאות העולמי בנושא אבולוציה ויראלית (TAG-VE) והרכב חיסונים (TAG-CO-VAC) ויבטיחו שהמדיניות והכלים יהיו מבוססים על המידע המדעי העדכני ביותר.

נושאים קשורים:  ארגון הבריאות העולמי,  קורונה,  נגיפים,  חדשות,  מעבדות,  בריאות הציבור,  CoViNet
תגובות