חדשות

ה-FDA אישר כי פרדקסה עדיפה על ווארפרין במניעת שבץ המורגי ושבץ איסכמי

הודעת ה-FDA מתבססת על תוצאות מחקר ה-RE-LY, שבעקבותיו עודכן עלון המידע לתרופה בארה"ב

14.06.2012, 07:40

חברת התרופות Boehringer Ingelheim הודיעה ב-4 ביוני כי היא מעדכנת את המידע לגבי פרדקסה במינון של 150 מ"ג ביום, בעקבות הודעת ה-FDA כי פרדקסה עדיפה על פני ווארפרין במניעת שבץ איסכמי ובמניעת שבץ המורגי בקרב חולי פרפור פרוזדורים שלא על רקע מחלה מסתמית. ההודעה הופצה על ידי סוכנות הידיעות רויטרס.

החברה מסרה כי לדברי פרופסור Diener Hans Christoph, יו"ר המחלקה לנוירולוגיה באוניברסיטת דואיסבורג-אסן בגרמניה, הפחתת הסיכון לשבץ, בעיקר שבץ איסכמי (92% ממקרי השבץ בקרב חולי פרפור פרוזדורים, הם של שבץ איסכמי), היא מטרתו העיקרית של טיפול נוגד קרישה. לטענתו "חשוב שגם לרופאים וגם לחולים תהיה חלופת טיפול שיש לה יתרון קליני מובהק על פני ווארפרין במניעה ארוכת טווח של שבץ".

שבץ איסכמי (אילוסטרציה)

שבץ איסכמי (אילוסטרציה)

ההפחתה המובהקת בשיעורי השבץ האיסכמי וההמורגי כאחד והשיעור הנמוך יותר של דימומים תוך גולגולתיים מוכיחים כי לפרדקסה 150 מ"ג יכולת טובה יותר מווארפרין להגן על חולי פרפור פרוזדורים מפני אירועים מסכני חיים.

הצהרת ה- FDA, שבעקבותיה שונתה גם ההתוויה בעלון המידע האמריקני, התבססה על מחקר ה-RE-LY שבדק כ- 18,000 חולי פרפור פרוזדורים שלא על רקע מחלה מסתמית.

לדיווח ברויטרס

נושאים קשורים:  חדשות,  פרפור פרוזדורים,  ווארפרין,  שבץ איסכמי,  פרדקסה,  שבץ המורגי
תגובות